آزادی 400 زندانی جرایم غیرعمد فارس در طرح «نذر رهایی»

آزادی 400 زندانی جرایم غیرعمد فارس در طرح «نذر رهایی»


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام «سیدکاظم موسوی» رئیس کل دادگستری فارس امروز 30 خردادماه در آئین آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در فارس اظهار داشت: هماهنگ با دادگستری فارس و با ابتکار سپاه فجر و دیگر دستگاه‌ها، با کمک خیرین و همکاری اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه، مقدمات آزادی 400 زندانی جرائم غیر عمد در استان فارس با استفاده از ظرفیت قانونی و در قالب طرح نذر رهایی فراهم شده است.

موسوی با اشاره به تلاش خیّرین و نیکوکاران نیک اندیش و دیگر مسئولان استان در اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه و بسیجیان دراین طرح، حضور پر رنگ بانوان خیّر فارس در مراحل مختلف آزاد سازی زندانیان را از نکات مهم طرح نذر رهایی برشمرد و افزود: بانوان خیّر استان فارس زمینه آزادی 48 زن و مادر زندانی را در سال گذشته فراهم کردند و این اقدامات با همکاری قضات و کارکنان اداره کل زندان‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس شورای قضائی فارس افزود: دستگاه قضائی نیز در کنار تلاش خیّرین، کمک به زندانیان مستحق بهره مندی از ارفاقات قانونی را در دستور کار خود دارد و با اقدامات قضائی انجام شده درروزهای آتی 400 زندانی دیگر نیز از این ظرفیت قانونی بهره‌مند و از زندان آزاد می‌شوند.

وی افزود: رسیدگی فوری و خارج از نوبت به پرونده‌های اعسار زندانیان و کمک حدودا 40 میلیارد ریالی به زندانیان جرایم مالی غیرعمد از دیگر اقدامات دادگستری فارس در این راستا است.

روز گذشته نیز سردار «یدالله بوعلی» فرمانده سپاه فجر استان فارس از فراهم شدن مقدمات آزادی 123 زندانی جرائم غیرعمد در استان در سال 1401 و در قالب نهمین مرحله از طرح نذر رهایی خبر داد و گفت: 16 درصد از آمار آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در سطح کشور متعلق به استان فارس است.

طرح نذر رهایی از زندان با همکاری و تلاش دادگستری، سپاه فجر فارس، ستاد دیه، اداره کل زندان‌ها، خیرین و بسیجیان استان فارس اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید