آغاز ثبت‌نام صدور پروانه مواکب اربعین ۱۴۰۳

آغاز ثبت نام صدور پروانه مواکب اربعین ۱۴۰۳


به گزارش مجاهدت از گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «مجید نامجو» دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی گفت: علاقه‌مندان به برپایی موکب و مسئولان مواکبی که سال‌های گذشته پروانه موکب‌داری دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به نشانی http://mokeb.atabat.org/login، نسبت به درخواست صدور پروانه جدید یا تمدید پروانه خود برای اربعین حسینی امسال اقدام کنند.

وی افزود: با همت خیران، هیئت‌های مذهبی و خادمان موکب‌ها در سراسر کشور، برنامه‌ریزی شده است تا با استعداد بیش از ۳ هزار موکب، خدمات اسکان و تغذیه به زائران اربعین حسینی ارائه شود.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه بازدید‌های دوره‌ای از مرز‌ها صورت گرفته و نیازسنجی‌های لازم انجام شده است، تاکید کرد: خدمات دهی برای زائران براساس برنامه زمان‌بندی که ستاد مرکزی اربعین حسینی ابلاغ خواهد کرد، اجرایی خواهد شد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تفاهمی که با مسئولان عراقی به امضاء رسیده است، عملیات ارسال تجهیزات و اقلام موکب‌ها از ۲۵ محرم آغاز و تا ۵ صفر از مرز‌های شلمچه و مهران و در صورت نیاز مرز خسروی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بعد از این تاریخ اگر نیاز به ارسال بود، همچون سال گذشته از طریق مرز سومار عملیات ارسال اقلام و تجهیزات موکب‌ها صورت خواهد گرفت.

نامجو تصریح کرد: به این منظور ۱۰ قرارگاه در داخل و خارج کشور فعال خواهند شد که از این تعداد ۴ قرارگاه نجف، کربلا، کاظمین و سامراء در عراق و ۶ قرارگاه در ایران قرار دارند.

وی گفت: از ۶ قرارگاه داخل کشور ۵ قرارگاه در استان‌ها و مرز‌های خروجی شامل خوزستان (مرز چزابه و شلمچه)، ایلام (مرز مهران)، کرمانشاه (مرز خسروی)، کردستان (مرز باشماق) و آذربایجان غربی (مرز تمرچین) و یک قرارگاه ویژه زائران خارجی در مرز ورودی سیستان و بلوچستان (مرز میرجاوه و ریمدان) فعال خواهند شد.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا، تامین آب و یخ و اسکان، اولویت اصلی کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی است.

نامجو گفت: توصیه اکید ما به مواکب این است که با توجه به گرمای هوا، برای تهیه تجهیزات تهویه مطبوع و لوازم سرمایشی و تامین آب و یخ برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۳۷۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید