آغاز هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در مشهد

آغاز هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در مشهد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مشهد، مراسم افتتاحیه بخش صحنه‌ایِ هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت با حضور گروه‌های هنری عصر امروز در صحن قدس حرم مطهری رضوی برگزار شد.

این بخش از جشنواره از امروز دوازدهم آذرماه آغاز و تا پانزدهم ماه جاری با حضور ۱۲ گروه تئاتری و ۲۲۰ هنرمند در سالن‌های حوزه هنری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه خواهد یافت.

«سید وحید فخر موسوی» دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت در این مراسم با اشاره به حضور آثاری از استان‌های اصفهان، اردبیل، یزد، خمینی‌شهر، تهران و شهرستان رباط کریم در این جشنواره سه روزه اظهار داشت: تیم پنج نفره داوران، این آثار را ارزیابی و اثرهای منتخب را برای حضور در جشنواره بین‌المللی انتخاب خواهند کرد.

وی افزود: هیأت داوران پنج نفره این بخش از جشنواره، کوروش زارعی، فرهاد قائمیان، جهانگیر الماسی، حسین مسافرآستانه و آزیتا ترکاشوند هستند و این دوره از جشنواره پس از گذر از کربلای معلی، نجف‌اشرف، مسیر پیاده‌روی اربعین، استان یزد و استان فارس، اکنون به مشهد و جوار حرم حضرت امام رضا (ع) رسیده است.

به گفته وی هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با شعار «در گستره ایران و کشورهای اسلامی» طرح‌ریزی و در حال اجراست و تلاش می‌شود جریان تئاتر مقاومت با همراهی هنرمندان تئاتر کشور در استان‌های مختلف و دیگر کشورها رونق پیدا کند.

فخر موسوی خاطرنشان کرد: بخشِ مربوط به نمایشنامه‌نویسی در این دوره به صورت مجزا برگزار می‌شود و این بخش اختتامیه جداگانه‌ای دارد که در آنجا برگزیدگان معرفی خواهند شد.

دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت گفت: در صورت فراهم بودن شرایط در کنارِ معرفیِ برگزیدگانِ این بخش، کارگاه‌های آموزشی چند روزه نمایش‌نویسی نیز با حضور بزرگان این عرصه برگزار می‌شود.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت از تابستان امسال کار خود را با برگزاریِ بخش نخستِ بین‌الملل در کشور عراق و همزمان با راهپیمایی اربعین آغاز کرد.

در ادامه بخش اجراهای خیابانی در یزد و پس از آن بخش اجراهای رادیو تئاتر در شیراز برگزار شد و هم اینک هم نوبت به اجرای بخش صحنه‌ای با حضور ۱۲ گروه و ۲۲۰ هنرمند تئاتر در مشهد مقدس رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید