آمادگی رژیم صهیونیستی برای «جنگ قیامت» با بزرگترین رزمایش نظامی

آمادگی رژیم صهیونیستی برای «جنگ قیامت» با بزرگترین رزمایش نظامی


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بر اساس گزارش‌هایی که روز گذشته توسط رسانه‌های عبری زبان افشا شده است سران و مقامات تل‌آویو با برگزاری نشستی امنیتی برگزاری فوری و بدون درنگ بزرگترین رزمایش رژیم صهیونیستی با عنوان «خودرو‌های آتش» را خواستار شدند. فرماندهان رژیم اشغاالگر قدس در شرایطی برگزاری فوری این رزمایش نظامی را خواستار شدند که به موازات آن انصراف خود را از ادامه عملیات نظامی در اطراف نوار غزه اعلام کردند.

البته برگزاری این رزمایش نظامی بی‌سابقه هم نیست و بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که وبگاه صهیونیستی «والا» منتشر کرده است ارتش رژیم صهیونیستی در سال گذشته نیز رزمایش بزرگی را با عنوان «نگهبان دیوار» برگزار کرده بود. این رزمایش در سال گذشته با هدف مقابله با گروه‌های مقاومت و غزه برگزار شده بود و برگزاری رزمایش دیگری در امسال نیز بی شک به منظور تحت تاثیر قرار دادن و دادن اخطار به گروه‌های مقاومت فلسطینی است.

بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که توسط منابع عبری منتشر شده است این رزمایش نظامی دارای دو بخش خواهد بود. در بخش نخست این رزمایش ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی وارد عمل می‌شود و بر اساس طرح‌ها، نقشه‌ها که بر اساس آن برنامه‌ریزی شده است اقدامات خودشان را انجام می‌دهند. سپس در بخش دوم این رزمایش نظامی بر اساس شاخص‌ها و متغیر‌هایی که از پیش برای نظامیان و ارتش این رژیم درنظر گرفته شده اقدامات عملیاتی خودشان را انجام خواهند داد.

در ادامه این رزمایش نظامی و بعد از دو مرحله‌ای که ذکر شد تمامی مراکز فرماندهی و یگان‌های ارتش رژیم صهیونیستی برنامه‌های نظامی و عملیاتی خودشان را آغاز خواهند کرد. بر این اساس بسیاری از منابع و رسانه‌های صهیونیستی پیرامون این رزمایش بزرگ نظامی به این مهم اشاره کردند که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای بسیاری از سناریو‌های محتمل ازجمله «جنگ قیامت» که از آن به عنوان نبردی که در چندین جبهه از جمله لبنان، سوریه، ایران و عراق باید بجنگند، یاد می‌کنند.

اما در نقطه مقابل موضوع جالب توجه برگزاری همزمان رزمایشی نظامی توسط جنبش مقاومت لبنان با عنوان «فتح المبین» است. این رزمایش که در منطقه «جبل عامل» برگزار می‌شود یک حسن و امتیار بزرگ دارد و آن، اذعان منابع عبری زبان در توصیف عظمت این رزمایش است. این رسانه‌ها بیان کردند که «این رزمایش شبیه سازی و مظهر آزاد سازی بزرگ و نهایی فلسطین خواهد بود.» موضوعی که هراس و نگرانی آن‌ها را از برگزاری رزمایش جنبش مقاومت لبنان به خوبی نشان می‌دهد.

حال در این میان نکته جالب توجه اینکه درست است که برگزاری رزمایش رژیم صهیونیستی با رزمایش جنبش مقاومت لبنان همزمان شده، اما شکست‌هایی که ارتش این رژیم تا امروز از مقاومت لبنان و همچنین از گروه‌های مقاومت فلسطینی خورده روحیه و توان رزمی آن‌ها را تا اندازه‌ای کاهش داده که حتی برگزاری رزمایشی بزرگ هم نمی‌تواند روحیه و انگیزه آن‌ها را در پیاده‌سازی و تحقق اهداف فرماندهان صهیونیست برآورده کند و در زمان برگزاری رزمایش خودشان نیز نیم نگاهی به رزمایش جنبش مقاومت لبنان دارند.

با توجه به تمامی موضوعات و مسائل گفته شده باید گفت بر اساس آمار و اطلاعات موجود ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون در بدترین و شکننده‌ترین وضعیت تاریخی خود قرار دارد و برگزاری چنین رزمایش‌هایی فقط با هدف افزایش روحیه نظامیان این رژیم برگزار می‌شود تا مانع از فروپاشی قریب الوقوع ارتش ناکام و شکست خورده خود در برابر گروه‌های باانگیزه و قدرتمند مقاومت در منطقه شوند. موضوعی که تاثیر چندانی در این موضوع نداشته و نخواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید