آمادگی مازندران برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی

آمادگی مازندران برای تحقق رشد اقتصادی ۱۲ درصدی


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مازندران، «سید محمود حسینی پور» استاندار مازندران امروز در دهمین و آخرین نشست ستاد عالی رشد استان مازندران در سال ۱۴۰۲ در سخنانی با اشاره به اینکه بیشترین مزیت استان در آب منطقه‌ای است، به بیش از ۸۰۰ آب بندان در استان اشاره کرد و اظهار داشت: بخش مهمی از آن‌ها باید به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و گردشگری تبدیل شود.

حسینی پور با اشاره به گزارش مجاهدت از ارائه شده در این نشست، افزود: مردم استان از مدیران خود توقع دارند که ببینند چه کردند، مجموعه‌های عریض و طویل که فعالیت می‌کنند ماحصل آن باید در زندگی مردم احساس شود و مدیر باید به خودش بیاید و بگوید تا حالا چه کرده است، چه موانعی در مسیر او بوده و برای رفع آن‌ها چه کرده است.

استاندار مازندران، گفت: امسال دستگاه‌هایی داشتیم که ۲۰۰ درصد و یا ۱۵ درصد رشد اقتصادی داشتند، ولی در مجموع فعالیت‌ها باید طوری باشد که معدل نهایی در جهت رشد بالای اقتصادی استان باشد.

وی بیان کرد: باید زمینه را برای رشد ۱۲ درصدی در استان فراهم کنیم و تحقق این شعار با توجه به بستری که در مازندران داریم شدنی است و امروز از مسئولان قول گرفتیم که این اتفاق مهم رقم بخورد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تراکنش دستگاه پوز همه بانک‌های مازندران باید در بانک‌های استان باشد، افزود:، اما بخش عمده‌ای از دستگاه‌های پوز تراکنش آن‌ها مستقیم به بانک تهران می‌رود و این به نفع استان نیست.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: مالیات برخی از مراکز تولیدی و صنایع استان در تهران پرداخت می‌شود و نمی‌شود واحدی که از امکانات استان استفاده می‌کند، اما عایدات مالیات به مرکز کشور برود در صورتیکه این درآمد اگر در استان ثبت شود در سرانه کلی برای ما یک امتیاز لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید