آمریکا از آمادگی ائتلاف سعودی برای امضای توافقی گسترده‌تر با صنعاء خبر داد

آمریکا از آمادگی ائتلاف سعودی برای امضای توافقی گسترده‌تر با صنعاء خبر داد


به گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، فرستاده آمریکا پس از سفر به امارات عربی متحده، عربستان سعودی و عمان اعلام کرده است تمامی همتایان او در منطقه از توافقی گسترده‌تر برای آتش‌بس در یمن حمایت کرده‌اند.

طبق این بیانیه، از مفادی مانند پرداخت حقوق کارمندان، بهبود وضعیت آمدوشد از طریق بازگشایی جاده‌ها، انتقال سریع سوخت از طریق بندرها و گسترش پروازهای تجاری از فرودگاه صنعاء برای توافق آتی ابراز آمادگی کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در حالی این بیانیه را صادر کرده است که در دوم ماه اکتبر مرحله سوم آتش‌بس در یمن به پایان خواهد رسید.

پیش از این، منابع خبری گزارش داده بودند که تیم لندر کینگ فرمانده آمریکا در امور یمن برای تمدید آتش‌بس در یمن به کشورهای امارات، عربستان و عمان سفر کرده است.

فرستاده آمریکا پس از این سفرها در گفت‌و‌گو با شبکه قطری «الجزیره» اظهار داشت که به دنبال تمدید شش ماهه آتش‌بس در یمن است.

آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد. دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کرده‌اند و آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید خواهد شد. پس از این اعلام، آتش‌بس در یمن برای سومین بار و با توافق طرفین درگیر مجددا تمدید شد.

پایان پیام/ 121

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید