آمریکا اعزام مربی نظامی به اوکراین را رد کرد

آمریکا اعزام مربی نظامی به اوکراین را رد کرد



«جولین اسمیت» نماینده آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن و این سازمان در حال حاضر قصد اعزام مربیان نظامی به اوکراین را ندارند.

به گزارش مجاهدت از مشرق، اسمیت اظهار کرد: در حال حاضر، در ناتو بحثی در این باره وجود ندارد. ما در حال بررسی احتمال اعزام مربیان ناتو به اوکراین نیستیم.

وی افزود: در شرایط فعلی، دبیرکل ناتو از این مساله حمایت نمی‌کند. آمریکا هم به دنبال اجرای آن نیست.

چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا حدود ۲ هفته پیش گفت که ایالات متحده طرحی برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین ندارد و احتمالا زمانی چنین کاری خواهد کرد که جنگ با روسیه تمام شده باشد.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفته بود: در حال حاضر، اجماعی برای اعزام نیرو به میدان نبرد وجود ندارد. اما هیچ چیزی را نمی‌شود، رد کرد. ما هر کاری که لازم باشد، انجام می‌دهیم تا روسیه پیروز نشود.

این در حالی است که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اخیرا از متحدان اوکراین خواست محدودیت‌هایی را که بر استفاده کی‌یف از تسلیحات آنها در حمله به خاک روسیه اعمال کرده‌اند، لغو کنند.

وی افزود: منع کردن اوکراین از استفاده از تسلیحات آنها علیه اهداف مشروع نظامی در خاک روسیه، کار آنها را در دفاع از خودشان بسیار سخت کرده است.

این محدودیت‌ها موجب نارضایتی در اوکراین شده است زیرا آنها برای حمله اهدافی در خاک روسیه باید به پهپادهایی که در داخل کشور تولید می‌کنند، وابسته هستند و این پهپادها کارایی محدودی دارند.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید