آموزش کار با دستگاه پرس هیدرولیک

آموزش کار با دستگاه پرس هیدرولیک

کار کردن با دستگاه پرس هیدرولیک نیازمند آن است که آموزش کار با دستگاه پرس هیدرولیک

به اپراتور دستگاه داده شود و اپراتور به خوبی بتواند با دستگاه فعالیت موردنظر را انجام دهد زیرا درغیر این صورت ممکن است که اپراتور دستگاه، خود دستگاه و یا سایر افرادی که در محیط حضور دارند دچار آسیب شوند و مشکلاتی برای آنها ایجاد گردد.

پس برای اینکه از نحوه عملکرد دستگاه مطلع باشید و از این حوادث در امان بمانید، توصیه می کنیم که با آموزش کار با دستگاه پرس هیدرولیک آشنایی داشته باشید و به این منظور تا  بخش پایانی ما را راهنمایی کنید.

دستگاه پرس هیدرولیک چیست؟

دستگاه پرس هیدرولیک در واقع یکی از مهم ترین، رایج ترین و کاربردی ترین انواع دستگاه هایی است که در کارخانه ها، کارگاه ها و صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه پرس دارای که امور مربوط به پرس کردن و فشرده سازی آلیاژ و مواد گوناگون را در صنایع انجام می دهد، دارای انواع مختلفی است که یکی از انواع آن پرس هیدرولیکی است که مطابق با قانون پاسکال انتقال نیر و فشار را انجام می دهد.

آموزش کار با دستگاه پرس هیدرولیک:

پرس هیدرولیکی را میتوان به عنوان یک دستگاه خطرناک و حادثه آفرین در نظر گرفت که اگر اپراتور نحوه عملکرد آن را نداند و به خوبی از آن استفاده نکند حوادثی به وجود خواهد امد. از این جهت لازم است که اپراتور پیش از روشن کردن دستگاه و به کار گرفتن آن مواردی از قبیل زیر را رعایت کند:

مرحله اول:

در ابتدای کار لازم است که هوای داخل دستگاه تخلیه شود که به این منظور باید اپراتور شیر پمپ را بر خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخاند تا شیر باز شود و پس از آن لازم است تا چندین مرتبه هوای داخل سیستم را پمپ کنند تا هوای داخل سیستم خالی شود.

مرحله دوم:

مرحله دوم برای کار کردن با دستگاه پرس هیدرولیک این است که از سالم بودن بخش های مختلف دستگاه اطمینان حاصل کنید و پس از انجام دادن این امور دستگاه را روشن و راه اندازی نمایید.

مرحله سوم:

بعد از انجام دادن این مراحل لازم است تا ارتفاع دستگاه را تنظیم کنید و نگهدارنده قطعه را به شکل عرضی تنظیم کنید. سپس باید شیر پمپ دستگاه پرس هیدرولیکی را بچرخانید تا شیر آن بسته شود. پس از آن پمپ کردن را شروع کنید تا پیستون دستگاه به قطعه مورد نظر نزدیک شود. اما توجه داشته باشید که فشار را به صورت مرکزی بر روی قطعه مورد نظری که قصد پرس کردن آن را دارید، وارد نکنید.

مرحله چهارم:

پس از انجام این امور به پمپ کردن ادامه دهید تا عملیات کامل شود و پس از پایان یافتن عملیات شیر را باز کنید تا پیستون دستگاه از قطعه جدا شود و بتواند به سمت بالا حرکت کند.

در نهایت پس از اینکه دستگاه کاملا از روی قطعه بالا رفت قطعه را از روی دستگاه بردارید و آن را جدا کنید.

نکات ایمنی در خصوص کار با دستگاه پرس هیدرولیک:

با توجه به آموزش کار با دستگاه پرس هیدرولیک که در بخش فوق برای شما شرح دادیم، باید نکات ایمنی را در حین انجام دادن این امور نیز رعایت کرد تا اپراتور دستگاه و سایر افراد دچار حادثه نشوند و این نکات ایمنی از قبیل زیرند:

  • در حین کار کردن با دستگاه لازم است که اپراتور از لباس کار مخصوص و ایمن استفاده کند.
  • پیش از راه اندازی دستگاه باید اطراف آن را چک کند تا شیی در بین دستگاه گیر نیوفتاده باشد و ایجاد خطر نکند.
  • اپراتور باید در حین کار با دستگاه از صحبت کردن با افراد بپرهیزید
  • از شوخی کردن در حین کار کردن با دستگاه باید پرهیز کرد
  • مکالمه تلفنی در زمان روشن بودن دستگاه ممنوع است
  • و….

تمامی اپراتور ها باید این موارد را رعایت کنند تا از ایجاد حادثه جلوگیری شود و سلامتی آنها و دیگران به خطر نیوفتد.

سخن پایانی:

آموزش کار با دستگاه پرس هیدرولیک را در اختیار شما قرار دادیم. در مجموعه ماشین سازی برادران صادقی که تولید کننده انواع دستگاه های پرس هیدرولیک و سایر انواع دستگاه پرس است، می توانید اطلاعات مورد نیاز دیگری را نیز به دست آورید. به این منظور میتوانید به وب سایت ماشین سازی برادران صادقی وارد شوید و به اطلاعات خود بیفزایید.

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید