آیا سرنوشت «یاسر عرفات» در انتظار «محمود عباس» است؟

آیا سرنوشت «یاسر عرفات» در انتظار «محمود عباس» است؟


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: روز گذشته «توفیق الطیراوی» رئیس کمیته فلسطینی تحقیق در مورد فوت «یاسر عرفات» با بیان این موضوع بسیار مهم که دلایل سیاسی موجود حاکی از این است همان رویکردی که رژیم صهیونیستی در زمان حیات او درمورد نحوه و چگونگی تعامل و برخورد با وی وجود داشت، اکنون نیز درمورد «محمود عباس» وجود دارد این هشدار را داد که بی‌شک سران و مقامات این رژیم برای ترور رئیس فعلی تشکیلات خودگردان فلسطین طرح و برنامه دارند.

بر اساس این گزارش، سران رژیم صهیونیستی بر این باور هستند هنگامی که از دست یک رهبر فلسطینی خلاص می‌شوند، رهبر دیگری روی کار می‌آید و از کجا معلوم مواردی را که رهبر قبلی امضا نکرده را این رهبر جدید امضاء کند. در حقیقت برخی از مقامات تل‌آویو معتقدند احتمال دارد رهبری که به جای رئیس کنونی روی کار بیاید بر سر مواردی که «محمود عباس» با آن مخالف است، با آنان توافق کند.

حال اگر بیاییم و در گزارش تیم پزشکی محقق جسد «یاسر عرفات» بیشتر دقت و بررسی کنیم به این موضوع مشکوک و صد البته سوال برانگیز می‌رسیم که در این گزارش وجود مقادیر زیادی ماده پلونیوم (سم) در جسد عرفات تایید شده بود. امری که بی‌شک ثابت می‌کند افراد یا گروه‌هایی اقدام به آلوده کردن این رهبر پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین کرده و در نهایت موجب مرگ او شدند.

البته نکته بسیار مهمی که در این میان نباید از نظر‌ها دور نگداشته شود مخالفت «محمود عباس» با طرح موسوم به «معامله قرن» است. در واقع این طرح آنقدر برای رژیم صهیونیستی و مقامات تل‌آویو مهم و حیاتی است که مخالفت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با آن می‌تواند به قیمت جان او برایش تمام شود. از این روی است که نه تنها کارشناسان و اهل فن که خود «محمود عباس» نیز به این باور رسیده که ممکن است به سرنوشت «یاسر عرفات» دچار شود.

اما این تمام موضوع نیست و پیش از این نیز، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اقدام رژیم صهیونیستی به حذف فیزیکی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و خلاصی از دست وی به شیوه‌ای که درباره «یاسر عرفات» رئیس سابق تشکیلات خودگران فلسطین اقدام کرد، هشدار داده بود.

تمامی این مسائل همه در حالی است که «محمود عباس» بعد از اینکه به عنوان رئیس تشکیلات خودگران فلسطین انتخاب شد تا امروز تمامی سعی و تلاش خود را انجام داده تا دولت فلسطین به پایتختی قدس شریف تشکیل شود. بر همین اساس نیز شاهد هستیم که او در طول سال‌های اخیر تکاپوی سیاسی فعالی را در سطح بین المللی برایی دستیابی به این منظور آغاز کرده است.

از طرف دیگر با توجه به مسائل و مشکلات فراوانی که رژیم صهیونیستی و سران و مقامات تل‌آویو امروز با آن روبرو هستند هیچ بعید نیست که شخص نتانیاهو و کابینه او دست به یک اقدام انتحاری زده و با از سر راه برداشتن «محمود عباس» به زعم خود زمینه را برای جایگزینی او فراهم کنند تا شاید رهبر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین با توجه به سرنوشت دو رهبر پیشین این تشکیلات طرح «معامله قرن» را با این رژیم اشغالگر و نامشروع امضاء کند.

در پایان باید گفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نهم بهمن ماه سال ۱۳۹۸ در کنفرانس خبری خود با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از طرح به اصطلاح صلح خود برای خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد. این طرح شوم که در چارچوب حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از رژیم تل‌آویو ارائه شده است، حقوق فلسطینیان را نادیده می‌گیرد و صهیونیست‌ها را در اجرای سیاست اشغالگری سرزمین‌های فلسطینی جدی‌تر می‌کند. اما «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگران فلسطین به شدت با این طرح مخالف بوده و تا امروز از امضاء کردن آن سر باز زده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید