ابعاد تروریستی و امنیتی حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) تبیین شود

ابعاد تروریستی و امنیتی حمله به حرم مطهر شاهچراغ (ع) تبیین شود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «حمیدرضا قانعی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امشب 27 آذر ماه در مراسم اختتامیه سوگواره ملی شعر «رواق سرخ» که با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، تولیت حرم مطهر شاهچراغ و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد اظهار داشت: ابعاد مختلف حادثه تروریستی حمله به زوار و نمازگزاران شاهچراغ چه از حیث ماهیت گروه تروریستی داعش و چه بستری که عده‌ای با ناامن کردن فضای شهر برای تروریست‌ها فراهم کردند باید بررسی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: شهادت جمعی از هموطنانمان در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به سبب تروریست بودن ماهیت بانیان این فاجعه و دست داشتن گروه ضد انسانی داعش در این ماجرا امری خطیر و قابل بررسی است.

وی افزود: از آنجا که مختصات وحشی‌گری و خوی ضدبشری و ضدانسانی گروه داعش طی سالیان گذشته در رسانه‌های بین المللی ترسیم شده بود، حضور در یکی از اماکن زیارتی و دست زدن به ترور کور انسان‌های بیگناه و بازنشر جهانی آن معنا دار و قابل بررسی است.

قانعی افزود: در وهله دوم بستر امنیتی بود که این فاجعه در آن رقم خورد و به عبارتی بروز اغتشاشات و به هم ریختگی فضای امنیت شهر و مشغول‌سازی متولیان امنیت به خرابکاری‌های شهری توسط اغتشاشگران، فرصت دست زدن به چنین اقدامی را برای این گروه تروریستی فراهم کرد.

قانعی در پایان گفت: شلیک مستقیم به کودکان و هدف قراردادن افرادی که پشت وسیله سرمایشی پناه برده بودند و در کل مظلومیت شهدای شاهچراغ (ع) به عنوان نماد مظلومیت ملتی که طی چهل سال گذشته ۱۷هزار شهید ترور داشته است باید بررسی شود و در تاریخ ثبت گردد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید