اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق


به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکی از فعالان فرهنگی کشور عراق که مخاطبان فارسی زبان زیادی را در کانال خود با اخبار و وقایع کشور این کشور همراه کرده در خصوص برگزاری مراسمات سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به این نکته مهم اشاره کرده است که تکریم و بزرگداشت ویژه مردم عراق به سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در سالگرد شهادت آنان حماسه بی نظیری را در این کشور رقم زد که وسعت آن در این حجم و اندازه غیرقابل پیش بینی بود.

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

این فعال فرهنگی نوشته است «شاید خیلی‌ها از جمله خود بنده، تصور نمی‌کردیم که سالگرد شهادت سردار سلیمانی وحاج ابو مهدی المهندس وهمراهانشان با این شور وحماسه وحضور پر رنگ در سراسر عراق احیا شود. اما چیزی که اتفاق افتاد از ایام شهادت این عزیزان فراتر رفته، مردم عراق سنگ تمام گذاشتند. عتبات عالیات، احزاب واقلیت‌ها، عشایر وقبایل، مواکب وحسینیه‌ها، تجمعات دانشجوئی، راهپیمائی‌ها، مراسم‌های بانوان، نمایشگاه‌ها ونمایشنامه‌ها وبزرگداشت‌ها، حشد الشعبی وموسسات دولتی و… همه وهمه امسال با شهدا عهد و بیعت کردند.

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

قطعا امریکائی‌ها وصهیونیست‌ها وعربستان ناراحت‌اند که هر چه نقشه طراحی کردند، نابود شد ومردم عراق، توطئه‌های دشمنان را محو وخنثی کردند. ان شاء الله ملت‌های ایران و عراق مسیر شهیدان را ادامه دهند.»

هرچند جایگاه ویژه سرداران مقاومت در نظر مردم عراق رفیع و والا بود، اما برگزاری مراسمات پی در پی بزرگداشت، حضور اقشار مختلف مردم در این برنامه‌ها و راهپیمایی باشکوه مردم بغداد در میدان التحریر این کشور تصویری بی نظیر از ارادت مردم این کشور نشان داد که حامل پیام مهمی بود.

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

در این سال‌ها مردم عراق بابت حضور نظامیان امریکایی و دخالت کشور‌های غربی و در راس آن امریکا بار‌ها و بار‌ها متضرر شدند. آمار و ارقام نشان می‌دهد تنها یکی از نتایج حضور نیرو‌های امریکایی در عراق کشته شدن یک و نیم میلیون عراق در این کشور است. ترور سردار سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس فرمانده حشدالشعبی عراق در فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و به دست نیرو‌های امریکایی تازه‌ترین جنایت امریکا در خاک این کشور بود. جنایتی که در وهله اول استقلال و حاکمیت یک کشور را زیر سوال برد و این سوال را مطرح کرد که چطور نیرو‌های یک کشور خارجی توانایی حمله به نیرو‌های امنیتی کشوری دیگر را در خاک آن کشور دارند و این یکی از آشکاراترین دلایل خشم مردم عراق نسبت به حضور نظامیان امریکایی در عراق است.

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

این فعال فرهنگی کشور عراق عنوان کرده است که همچنان پس از گذشت ۱۲ روز از سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس مراسمات بزرگداشت شهدا در محافل دانشگاهی، جوانان، اهل سنت و بانوان برپاست.

هرچند عراقی‌ها در طول این‌سال‌ها چه در بازه اربعین حسینی با پذیرایی خاص خود از زائران ایرانی و چه در کمک رساندن به سیل زدگان و نیز در صحنه‌های دیگر برادری خود را با ایرانیان ثابت کردند، اما اینبار در شهادت سردار سلیمانی و سالگرد او بار دیگر این برادری ثابت شد که «ایران و عراق، لا یکمن الفراق»

اثبات برادری عراقی‌ها در غم یک فراق

انتهای پیام/ ۱۴۱



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید