اجرای طرح‌های امنیت غذایی در ۲۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مازندران

اجرای طرح‌های امنیت غذایی در ۲۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مازندران


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از ساری، سردار «جمال الدین آبرومند» دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) امروز در جلسه بررسی طرح‌های محرومیت زدایی مازندران به اجرای تفاهم نامه حوزه امنیت غذایی با استانداری مازندران اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش شکاف تولید محصولات کشاورزی از اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه در ۲۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مازندران طرح‌های امنیت غذایی اجرا می‌شود، افزود: با این طرح و تأمین نهاده‌های کشاورزی و ماشین آلات میزان تولید برنج و دانه‌های روغنی در استان ۱۰ تا ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت.

سردار آبرومند متوسط تولید ارقام پر محصول برنج در استان را حدود شش تن اعلام کرد و ادامه داد: میزان تولید کشاورزان پیشرو ۱۲ تن در هکتار است.

وی با اظهار اینکه متوسط تولید دانه‌های روغنی در استان ۱.۸ تن در هکتار است، میزان تولید کشاورزان پیشرو را ۵.۵ تن بیان و اضافه کرد: با اجرای طرح‌های ارتقای بهره‌وری کشاورزی می‌توان به خودکفایی در تولید محصول برنج دست یافت.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) اجرای طرح‌های آبخیزداری را از دیگر مفاد تفاهم‌نامه بیان کرد و افزود: این طرح در ۶۳۰ هزار هکتار از عرصه‌های استان انجام می‌شود.

وی لایروبی آب بندان‌ها، بازسازی سردهنه‌ها، زراعت چوب را از جمله بند‌های این تفاهم بیان کرد و پیش بینی اعتبار آن را چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و حل مسائل حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های نکا و گلوگاه سوادکوه را از دیگر توافقات برشمرد و گفت: طبق برنامه سه ساله نیز چهار هزار شغل در بخش‌های مختلف از جمله شیلات زنبورداری باغداری مرکبات گردشگری در استان ایجاد می‌شود.

سردار آبرومند جاده سازی و آسفالت هزار کیلومتر راه روستایی مازندران با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی و اجرای ۴۸۶ کیلومتر لوله گذاری آب را برای روستاییان را از دیگر طرح‌ها بیان کرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید