اجرای ۵ رادیوتئاتر برگزیده ملی و بین‌المللی در جشنواره صاحب‌دلان

اجرای ۵ رادیوتئاتر برگزیده ملی و بین‌المللی در جشنواره صاحب‌دلان


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «مهدی افشار قهرمانی» مشاور مدیرکل ارشاد در امور هنری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت برگزاری رویداد بین‌المللی صاحبدلان که با حضور « محمدحسین فائزی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به مشارکت صداوسیمای مرکز استان از این جشنواره اظهار داشت: برای نخستین‌بار شبکه رادیویی و تلویزیونی استان قزوین از پوشش خبری زنده این جشنواره حمایت می‌کند و در همین راستا سه استودیو از جمله یک استودیوی سیار در اختیار ما گذاشته‌اند.

افشار قهرمانی با اشاره به اجرای پنج رادیوتئاتر برگزیده در این جشنواره اضافه کرد: رادیوتئاتر «قمر» با موضوع قحطی نان در استان قزوین،  رادیوتئاتر «دسیسه» که بر اساس نسخه تعزیه حضرت رضا (ع) و مکتب تعزیه قزوین و سه نمایش رادیویی با موضوع دفاع مقدس تحت عناوین «علامت دل من است»، «پدر یک خائن» و «سه‌گانه صلح» هم طی پنج روز در این جشنواره برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: همه آثار ایرانی شرکت‌کننده در این جشنواره آثار برگزیده جشنواره‌های ملی و بین‌المللی هستند که توسط هنرمندان قزوینی تولید شده‌اند.

وی یادآور شد: در قالب این جشنواره کارگاه آموزشی درهم‌تنیدگی فرهنگ تئاتر در سه جلسه، کارگاه آموزشی از ایده تا اجرای نمایش خیابانی در چهار جلسه و کارگاه آموزشی آماده‌سازی بازیگر برگزار می‌شود.

افشار قهرمانی افزود: پرده‌خوانی غدیر خم، نقل سهراب و گردآفرید، خوان خون، نقل شاهنامه، مجلس تعزیه آبس و شوذب، پرده‌خوانی غدیر خم،‌ مجلس تعزیه حر، نقل سهراب‌کشی، مجلس تعزیه امام‌حسین (ع)، جعبه سیاه، نقل رستم و تهمینه، رویداد، مجلس تعزیه حضرت عباس (ع)، مجلس تعزیه امان‌نامه، مجلس تعزیه عمر بن عبدود (خندق)، نیمه‌ها، شهدا وارد بهشت نمی‌شوند، فقط یک پرتره، مجلس تعزیه حضرت مسلم (ع) از مدینه تا کوفه عنوان آثار نمایشی هستند که در این جشنواره اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: تماشاخانه کتابخانه امام‌خمینی (ره)، مجتمع فرهنگی‌هنری امام‌علی (ع) تاکستان، سالن نمایش علامه‌رفیعی، مجمتع فرهنگی‌هنری نیایش محمدیه، تماشاخانه دانشگاه امام‌خمینی، مجتمع فرهنگی‌هنری ولایت بویین‌زهرا، حسینیه 72 تن روستای جوهرین در کنار بوستان‌های شهری و بقاع متبرکه محل اجرای این آثار نمایشی و تئاترها محسوب می‌شوند.

افشار قهرمانی یادآور شد: ساعت اجرای هر کدام از این آثار نمایشی از ساعت 10 صبح تا هشت شب متفاوت خواهد بود و در این جشنواره به جز چهار اثر بین‌المللی بقیه آثار توسط گروه‌های نمایشی استان قزوین و تهران اجرا می‌شوند که در بین آثار استان قزوین پنج اثر متعلق به شهرهای آوج، الوند، بویین‌زهرا، تاکستان و محمدیه هستند و مابقی آثار نمایشی هنرمندان قزوینی به شمار می‌آیند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید