اجلاسیه شهدای حقوقی شرق کشور همزمان در مشهد

اجلاسیه شهدای حقوقی شرق کشور همزمان در مشهد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از مشهد، «احمد فدوی» رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان و وکلای سپاه امام رضا (ع) در نشست خبری اجلاسیه شهدای حقوقی شرق و جنوب شرق کشور که با حضور «سید امیر مرتضوی» معاون دادستان خراسان رضوی امروز در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اجلاسیه کنگره کشوری شهدای حقوقی منطقه شرق کشور با محوریت خراسان رضوی و مشهد در پنجم مهر با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه معرفی، تکریم و تبیین جایگاه شهدای حقوقی از جمله اهداف برگزاری این اجلاس است، افزود: تاکنون در شرق کشور ۸۰ شهید حقوقدان شناسایی شده‌اند که بیشتر این شهدا مربوط به استان خراسان رضوی هستند.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان و وکلای سپاه امام رضا (ع) گستره و جامعه هدف بسیج حقوق‌دان‌ها را شامل قضات، وکلا، سردفتران، مدیران حقوقی، اساتید و دانشجویان حقوق و همه افراد مرتبط به حقوق برشمرد.

فدوی در ادامه کمک به ایجاد بستر لازم جهت تحول در نظام حقوقی کشور، ورود به فرهنگ‌سازی و گسترش عدالت و دفاع از آزادی‌های مشروع و قانونی را از جمله اهداف این سازمان اعلام کرد. 

بسیجیان متخصص رهرو شهدا هستند

مرتضوی معاون دادستان خراسان رضوی  نیز در این نشست خبری، با تأکید بر اینکه حقوق‌دان‌ها می‌توانند خدمات حقوقی رایگان به مردم ارائه بدهند، تصریح کرد: یکی از دلایل وجود پرونده‌های متعدد این است که افراد قادر به گرفتن وکیل نیستند.

وی با تأکید بر ضرورت ورود بسیج حقوقدان‌ها در خصوص این مسئله، ابراز داشت: شاید در مسائل اقتصادی مشکلاتی در کشور وجود داشته باشد، اما نباید دست از اعتقادات برداریم. امروز بسیجیان متخصص باید رهرو شهدا باشند.

 انتهای پیام/ 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید