احداث موزه دفاع مقدس یک ضرورت برای استان البرز است

احداث موزه دفاع مقدس یک ضرورت برای استان البرز است


«ناصراحمدزاده» مدرس دانشگاه و عضو شورای نخبگان جانبازان استان البرز است که در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، ثبت و معرفی حماسه ایثار مردم البرز در تاریخ را یکی از ضرورت‌های احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برشمرد و اظهار داشت: نسل‌های آینده باید با قهرمانانی که جان خود را فدای پاسداری از کشور و آسایش و امنیت مردم کرده‌اند آشنا شوند و بدانند که برای دفاع از هر وجب از خاک ایران خون‌هایی زیادی داده شده است.

وی مکتوب سازی و مستند سازی میراث شفاهی و خاطرات شهدا، جانبازان و ایثارگران را از دیگر امور ضروری در حوزه ثبت و پاسداشت تاریخ دفاع مقدس دانست و افزود: بی‌تردید تاکنون فعالیت‌های ارزشمندی در زمینه ثبت حماسه دفاع مقدس صورت گرفته، اما به نظر می‌رسد این روند باید با سرعت و دقت بیشتری تداوم یابد.

عضو شورای نخبگان جانبازان استان البرز از جنگ به عنوان مساله‌ای مذموم، شوم و ناخوشایند یاد کرد و ادامه داد: جنگ همواره مساله‌ای مذموم و دفاع همیشه امری مقدس در طول تاریخ بوده و این مساله که جنگی هشت ساله از جانب صدام و حزب بعث به ملت صلح طلب و نوع دوست ایران تحمیل شده باید در تاریخ ثبت شود.

این مدرس دانشگاه از رفتار انسان دوستانه ایرانیان با اسرای عراقی سخن گفت و افزود: از دیگر مواردی که باید نسبت به ثبت آن در تاریخ حساس باشیم رفتار انسان دوستانه ایرانیان با اسرای عراقی به رغم رفتارهای بسیار خشن و شکنجه‌های فیزیکی و روانی آنها با اسرای ایرانی است.

احمدزاده پیرو آنچه گفته شد معنویت و عرفان را از دیگر ویژگی دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس شاید از معدود جنگ‌های تاریخ باشد که عرفان و معنویت در آن نقش بارزی داشته است به طوری که شناخت دفاع مقدس بدون روح معنوی حاکم بر جبهه‌ها ممکن نیست و معنویت یکی از ارکان مهم دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید