ادعای رئیس جمهور اوکراین درخصوص پیشروی در کورسک

ادعای رئیس جمهور اوکراین درخصوص پیشروی در کورسک



رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه در حالی مدعی پیشروی نیروهایش در «کورسک» شد که کارشناسان نظامی آن‌را ادعایی بیش نمی‌دانند.

به گزارش مجاهدت از مشرق، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که نیروهای اوکراینی در حال پیشروی در منطقه کورسک در روسیه هستند.

به گزارش مجاهدت از خبرگزاری «آناتولی»، زلنسکی در بیانیه‌ای از پیشروی‌های یک تا دو کیلومتری در مناطق مختلف کورسک گزارش داده است.

او مدعی شد:«ما در منطقه کورسک یک تا دو کیلومتر در بخش‌های مختلف پیشروی کرده‌ایم. علاوه بر این، بیش از ۱۰۰ نظامی روسی در این مدت اسیر شده‌اند. من از همه نظامیان سپاسگزارم.»

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه تایید کرد که درگیری‌ها در منطقه کورسک ادامه دارد، اما مدعی شد که تلاش‌های اوکراین برای پیشروی در این منطقه خنثی شده است.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی روسیه به نیروهای اوکراینی در کورسک حمله کرده است.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد که اقدامات اوکراین در منطقه کورسک چشم‌انداز راه‌حل مسالمت‌آمیز مناقشه را تضعیف می‌کند.

اندیشکده آمریکایی «جنگ» نیز روز چهارشنبه در تحلیلی ادعای اوکراین در خصوص تسلط بر منطقه کورسک در روسیه را رد کرد.

این اندیشکده در بخشی از این گزارش نوشت: «نیروهای اوکراینی بر اساس تعریفی که تحلیلگران نظامی از «کنترل» دارند، تمام قلمرو در استان کورسک را تحت کنترل خود ندارند.»

تحلیلگران نظامی تاکید کرده‌اند که تناقضات بین گزارش‌های رسمی اوکراین و مشاهدات وجود دارد.

منبع: فارس

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید