اذعان رژیم صهیونیستی به نفوذ پهپاد از لبنان به عمق ۳۰ کیلومتری داخل اراضی اشغالی

اذعان رژیم صهیونیستی به نفوذ پهپاد از لبنان به عمق ۳۰ کیلومتری داخل اراضی اشغالی



رادیو ارتش اشغالگر شامگاه یکشنبه گزارش داد که یک پهپاد از لبنان پرتاب شد و بیش از ۳۰ کیلومتر به حریم هوایی رژیم صهیونیستی نفوذ کرد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، این رادیو در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» گزارش داد: یک پهپاد از لبنان پرتاب شد و بیش از ۳۰ کیلومتر بدون رهگیری به حریم هوایی ما نفوذ کرد.

رادیو ارتش اشغالگر افزود که این پهپاد حداقل بیش از ۱۰ دقیقه در حریم هوایی اسرائیل پرواز کرد و در منطقه رود اردن در الجلیل علیا (شمال) منفجر شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی مشخص نکرد که آیا این حمله منجر به تلفات انسانی یا خسارات مادی شده است.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مبارزانش «حمله هوایی را با انبوهی از پهپادهای تهاجمی به مقر گردان جمع‌آوری نظامی لشکر جولان در پادگان «یردن» (اسرائیل) انجام دادند.

حزب‌الله افزود: این پهپادها «محل حضور و استقرار افسران و سربازان لشکر مذکور را هدف قرار داده و به اهداف مورد نظر به دقت اصابت کرده و تعدادی کشته و زخمی در بین نیروهای اشغالگر به جا گذاشتند».

در عین حال ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن تعدادی از نظامیان بر اثر سقوط ۲ پهپاد در جولان خبر داد.

بر اساس بیانیه ارتش، سربازان در محل حادثه تحت مداوا قرار گرفتند و نیازی به انتقال به بیمارستان پیدا نکردند.

خبرنگار آناتولی نیز روز یکشنبه از آواره شدن حدود ۱۵۰ شهروند سوری از اردوگاه‌های دشت شهرک الوزانی لبنان در نزدیکی مرز با فلسطین اشغالی پس از پرتاب اعلامیه‌هایی که هواپیماهای اسرائیلی از ساکنان آن خواستند منطقه را تخلیه کنند، خبر داد.

خبرگزاری رسمی لبنان بامداد یکشنبه گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی اعلامیه‌هایی را به سمت الوزانی پرتاب کرد و از ساکنان شهرک و اطراف آن خواست تا محل را تخلیه کنند.

به گفته منابع لبنانی، منطقه‌ای که اشغالگران درخواست تخلیه آن را کردند شامل حدود ۶۵ چادر است که در آن پناهجویان سوری زندگی می‌کنند که بیشتر آنها کشاورز هستند.

این اعلامیه‌ها باعث ایجاد وحشت در میان آوارگان سوری شد، به ویژه از زمانی که ارتش رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر جنگ خود را با غزه آغاز کرد، معمولاً دستور تخلیه مناطق در نوار غزه صادر می‌کند و سپس به بهانه حضور رزمندگان حملات خونینی را علیه آنها انجام می‌دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از آغاز تحقیقات درباره پرتاب این اعلامیه‌ها خبر داد و مدعی شد که این اقدام یک «ابتکار انفرادی» از سوی یکی از تیپ‌ها بوده و فرماندهی ارتش آن را تایید نکرده است.

منبع: ایسنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید