«اربعین حسینی» اجتماع قلوب زمینه‌سازان ظهور است

«اربعین حسینی» اجتماع قلوب زمینه‌سازان ظهور است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمدرضا نصوری» امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مرکز استان با بیان اینکه اربعین مانور مسالمت آمیز شیعیان در دنیا است، اظهار داشت: یک دهم جمعیت شیعیان جهان در اربعین شرکت می‌کنند و فراوانی جمعیت در بین پیاده روی اربعین دومین آمار به کشور ایران برمی‌گردد.

اربعین هویت اصلی شیعیان است

وی با بیان اینکه باید به اربعین نگاه ویژه داشته باشیم چراکه هویت اصلی برای شیعیان است، افزود: شیعیان را در دنیا به نام غدیر، عاشورا و اربعین می‌شناسند و این نگاه را باید جدی بگیریم.

حجت الاسلام نصوری با اظهار اینکه نگاه اربعین را هنرمندانه باید نشر بدهیم چرا که این مانور عظیم جزو سانسورترین حرکت‌ها است و باید هنرمندان اربعین و شخصیت‌های اثرگذار اربعین را معرفی کنیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه درباره جابر و عطیه باید بپردازیم، گفت: حرکت و پیاده روی اربعین یک سنتی بود که همه علما در هر ادواری آن را جدی گرفته بودند و در هر دورانی که اقتدار دست شیعیان بود پیاده روی اربعین امری جدی بود و مانوری که با اتحاد و همدلی و شور و عظمت انجام شده است از این رو هنرمندان باید به این رویداد بزرگ فرهنگی بپردازند.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه پیاده روی اربعین سنتی است که عالمان شیعه این مانور را برای به تصویر کشیدن اقتدار شیعه انجام می‌دادند، بیان داشت:  چهار دانشگاه شیعه شناسی در اسرائیل وجود دارد و بسیاری از غربی‌ها تلاش دارند با شناسایی عقبه‌های فکری شیعیان جلوی تکثیر آموزه‌های اسلامی را بگیرند. نظیر سانسور شدن پیاده روی میلیونی شیعیان در اربعین توسط رسانه‌های غربی.

وی با بیان اینکه اگر جریان عدالت خواهانه اربعین منتج به بستر سازی ظهور نشود یک خطای راهبردی است و باید از دل امام شهید خود را به امام حی برسانیم، خاطرنشان کرد: جریان اربعین کارکرد‌های زیادی دارد که از بین بردن توهم زندگی دسته جمعی و تعریف زندگی ساده از آن جمله است.

تمرکز خودسازی کارکرد اربعین است

حجت الاسلام نصوری ادامه داد: زندگی باید دارای مواسات و همدلی و شکوه باشد و در پیاده روی اربعین شاهد آن هستیم که مردم با جان و دل به همدیگر خدمت می‌کنند و این نهایت ادب و تواضع را می‌رساند و می‌توان زندگی ساده و درست همراه با اتحاد همدلی و آرامش داشت.

وی فرار از جهالت مدرن را از دیگر کارکرد‌های اربعین حسینی عنوان کرد، افزود: باید انسان‌های صالح تربیت کنیم و تمرکز در خودسازی از دیگر کارکرد‌های اربعین است.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه اربعین اجتماع قلوب زمینه سازان ظهور است و باید عبرت‌ها را توجه داشته باشیم، در این مانور باید بگوییم دوشادوش ولی خدا هستیم، تصریح کرد: در دوران ظهور انسان کرامت محور و فضیلت محور است و اولویت امام زمان (عج) در زمان ظهور تعلیم و تربیت و تعالی اخلاق است و تجلی همه این اوصاف را در اربعین شاهدیم.

وی با بیان اینکه گروه‌های متعدد اعم از مسلمان و غیرمسلمان در اربعین خدمات رسانی می‌کنند، گفت: این عشق به امام حسین است که همه را به میدان آورد و این نگاهی که در زمان ظهور است که در حرکت اربعین تجلی یافت.

حجت الاسلام نصوری اظهار داشت: نگاهی که نسبت به زیارت اربعین نشان می‌دهد که مردم باید با امام خود آشنا شوند و از او فاصله نگیرند و این را باید جدی بگیریم.

وی با بیان اینکه مردم ما داغدار ۱۷ هزار شهید ترور هستند به اقدام کشور آلبانی اشاره کرد و افزود: این کشور عده‌ای تروریست را در کشور خود جای داده است. همگان بدانند ملت ایران اسلامی با همه سختی‌ها پشت سر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده اند و تا آخرین قطره خون حافظ ارزش‌ها و دستاورد‌های این نظام هستند.

امام جمعه موقت ساری با گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور بیان کرد: در هفده شهریور سال ۵۷ چهار هزار نفر انسان مظلوم و بی‌گناه در یک روز توسط رژیم سفاک، ملعون و خائن پهلوی به شهادت رسیدند و قریب به هزاران نفر زخمی می‌شوند و هنوز در بعد سیاسی و هنری جنایات رژیم پهلوی را به مردم نشان ندادیم و باید در کتب درسی گنجانده شود.

خون شهدا از نظام و انقلاب حفاظت می‌کند

وی با بیان اینکه خون شهدا از نظام و انقلاب حفاظت می‌کند، گفت: شهدای ۱۷ شهریور پیشگامان و پیشمرگان انقلاب اسلامی به شمار می‌روند و طبق بیانات حضرت امام (ره) شهدای این روز مصداق شهدای کربلا و عاشورا هستند و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند «شاهد عینی عاشورای ۱۷ شهریور هستیم جا دارد اگر اشک بریزیم و گریه کنیم این گریه بر شهیدان‌مان گریه تأسف نیست این خون‌ها پاک و یک ملت را نجات می‌دهند یک قدرت جهانی را عقب می‌کشاند» از این رو لازم است حافظ حریم اهل بیت و خون شهیدان باشیم.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به هفدهمین اجلاس محمع جهانی اهل بیت (ع) خاطرنشان کرد: شخصیت‌هایی نظیر شیخ زکزاکی میلیون‌ها نفر را در آفریقا راه ترویج دین اسلام تقدیم کرد و در این اجلاس رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که منشا ایران هراسی و شیعه هراسی در جهان بخاطر عصبانیت آمریکا از خنثی شدن نقشه‌هایشان توسط جمهوری اسلامی است.

وی بیان داشت: همچنین رهبر معظم انقلاب توجه به مهدویت به عنوان نرم افزار وحدت جهانی را تأکید داشتند و باید با جان و دل به آن بپردازیم و در مسیر انقلاب گام‌های موثر برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید