ارتش ضعیف؛ چالش جدید رژیم صهیونیستی در منطقه

ارتش ضعیف؛ چالش جدید رژیم صهیونیستی در منطقه


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: مقامات تل‌آویو هیچگاه تصور نمی‌کردند که با روی کار آمدن کابینه «بنیامین نتانیاهو» و در اختیار گرفتن پست نخست وزیری توسط او با مسائل و بحران‌های متنوع و پیش‌بینی نشده‌ای در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حتی نظامی روبرو شوند. ولی بحران نارضایتی، بی‌انگیزگی و از همه مهمتر تضعیف ارتش رژیم صهیونیستی وحشتناک‌تر و غافلگیرکننده‌تر از آن چیزی بود که مقامات این رژیم آن را پیش‌بینی می‌کردند.

آخرین نمونه این ضعف و زوال قابل توجه ارتش رژیم صهیونیستی را می‌توان در ماجرای درگیری هفته گذشته نظامیان این رژیم در مرز با کشور مصر دانست. درگیری که به کشته شدن و هلاکت سه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی منجرب شد. البته وسعت و شدت این درگیری با توجه به تلفات قابل توجه نظامیان این رژیم به اندازه‌ای بود که کارشناسان و فرماندهان نظامی نسبت به ابعاد مخرب و غیرقابل پیش‌بینی این رویداد بسیار تلخ و شوکه‌کننده به تل‌آویو هشدار دادند.

حال در این میان شاهد هستیم که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون توجه به وضعیت نامناسب سرزمین‌های اشغالی بعد از روی کار آمدن کابینه او و ناکامی‌های پیوسته و متعدد ارتش این رژیم در برابر گروه‌های مقاومت منطقه، در لفاظی‌هایی مکرر و گستاخانه جمهوری اسلامی ایران را تهدید به انجام حمله نظامی کرده است. امری که با توجه به وضعیت بسیار بهم ریخته و بحرانی رژیم صهیونیستی در تمامی ابعاد مضحک و دور از واقعیت به نظر می‌رسد.

ارتش ضعیف؛ چالش جدید رژیم صهیونیستی در منطقه

اما این تهدیدات نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان فقط به اظهارات او منتهی نشده است، زیرا کارشناسان و تحلیلگران این رژیم ضمن به سخره گرفتن لفاظی‌های اخیر نتانیاهو علیه تهران به او گوشزد کردند که قبل از آنکه قصد تهدید جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد بهتر است تا فکری جدی و اساسی برای مشکلات و ضعف روزافزون ارتش خود داشته باشد تا بحرانی که هم اکنون نیرو‌های نظامی این رژیم را دربرگرفته بیش از این بزرگ‌تر و وسیع‌تر نشود.

البته آن چیزی که واضح و روشن می‌باشد این است که رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی با توجه به مسائل و مشکلاتی که با آن روبرو است بهتر است پیش از هر موضوعی اقدام به بررسی علل و عوامل ضعف و ناکارآمدی و یا بهتر است که بگوییم دنبال دلایل تضعیف روزافزون ارتش اشغالگر و متجاوز خود باشد. زیرا ضعف ارتش رژیم صهیونیستی در بخش نیروی زمینی بیش از سایر بخش‌های این ارتش است و این ضعف موجب شده تا شاهد درگیری اخیر بین نظامیان این رژیم با نظامی مصری باشیم.

ارتش ضعیف؛ چالش جدید رژیم صهیونیستی در منطقه

از طرف دیگر اظهارات چند وقت اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه کشورمان آن هم در شرایط و وضعیتی که ارتش این رژیم یا موانع و مشکلات متعدد و فراوانی روبرو است بیشتر به یک بلوف و شوی تبلیغاتی تا تهدیدی واقعی و حتمی شبیه است. زیرا ارتش متجاوز این رژیم آنقدر در مسائل و مشکلات فراوانی دست به گریبان است که عملا نه امکان و نه توانایی ورود به جنگی جدید، آن هم با کشور بزرگ و وسیعی همچون جمهوری اسلامی ایران که دارای ارتشی قدرتمند در زمین، دریا و آسمان است.

ضمن اینکه سران و مقامات رژیم صهیونیستی گویا همسایگی خود با ارتش قدرتمند و باانگیزه حزب الله لبنان را هم فراموش کردند که توانایی قابل توجهی در مبارزه و ایستادگی در برابر آن‌ها را دارد. ضمن اینکه حزب الله لبنان با فرماندهی «سید حسن نصرالله» انگیزه بسیار بالایی را برای روبرویی با ماشین جنگی این رژیم دارد و این نظامیان رژیم صهیونیستی هستند که بعد از عقب‌نشینی و فرار خفت‌بار از جنوب لبنان نه توان و نه اعتماد به نفس درگیری تازه‌ای با این نیروی مقاومت لبنانی را دارند.

ارتش ضعیف؛ چالش جدید رژیم صهیونیستی در منطقه

در پایان باید گفت لفاطی‌ها و تهدید‌های رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران امری نیست که تازگی داشته باشد و قدمت آن به آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بازمی‌گردد و سران و مقامات مختلف این رژیم اشغالگر بیش از ۴۰ سال است که دائما کشورمان را به حمله نظامی تهدید می‌کنند، ولی خودشان هم خوب می‌دانند که نه جرات و نه توان عملی کردن طرح‌ها و برنامه‌های خود علیه ایران را نداشته و نخواهند داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید