مجاهدت

از جنایات داعش تا جانفشانی حاج قاسم در «ستارگان زمینی»به نمایش درمی آید


از جنایات داعش تا جانفشانی حاج قاسم در ستارگان زمینی به نمایش درمی آید

به گزارش نوید شاهد به نقل از دفاع پرس مهدی تاج ‌میران کارگردان نمایش «ستارگان زمینی» با بیان اینکه این نمایش ویژه هفته دفاع مقدس آماده اجرا شده و هم‌زمان با آیین رزمی فرهنگی و نمایشگاه عطر لاله ۴ به نمایش درمی آید، گفت: نمایش «ستارگان زمینی» با روایتی از غدیر تا ظهور آماده‌ سازی شده است. ما در این کار نمایشی، بحث ولایت امام علی (ع) و روز غدیر را به نمایش می‌گذاریم.

 

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه، همزمان در دو قسمت به بحث غدیر می‌پردازیم. بخش اول مربوط به آنجایی است که امام علی (ع) توسط پیامبر (ص) به‌عنوان جانشین معرفی می‌شوند و این روایت به‌گونه‌ای است که مردم امروز یعنی بعد از 1400 سال متوجه می‌شوند که غدیر هنوز زنده است.

 

کارگردان این نمایش با تأکید بر اینکه فضای نمایش به‌ خاطر جشن غدیر وارد فضایی شاد می‌شود، عنوان کرد: قسمت بعدی نمایش، مربوط به فضا‌های انقلاب اسلامی است که محوریت کارمان حجت‌الاسلام شهید «فضل‌الله محلاتی» است. وی یک شخصیت روحانی و از شهدای شهرستان «محلات» است که نقش پررنگی در بحث انقلاب اسلامی داشته است.

 

تاج‌میران درباره ابعاد این نمایش گفت: بیشترین توجه ما در این نمایش پرداختن به ابعاد ایدئولوژیک کار بود و تلاش کردیم به مضامینی بپردازیم که مبتنی بر مستند‌های تاریخی است؛ لذا اولویت ما بر مضامین بود؛ هرچند از فرم نمایش هم غفلت نکردیم و سعی کردیم با یک روایت بومی با مخاطب ارتباط برقرار کنیم.

 

وی در ادامه به توضیح روند نمایش پرداخت و با بیان اینکه قطعات مختلفی از تاریخ انقلاب اسلامی و عملیات‌های دفاع مقدس در این نمایش مرور می‌شود، گفت: شهید «علی حاج‌رضایی» و شهید «حسین سبحانی» دو طلبه شهید از شهرستان محلات بودند که در جریان عملیات مرصاد به‌ شهادت رسیدند نیز در این نمایش ویژه مورد توجه قرار می‌گیرند. 

 

کارگردان نمایش ستارگان زمینی با تأکید براینکه این نمایش برای اجرا ۷۵ دقیقه‌ای طراحی شده است، در پایان خاطرنشان کرد: تبیین جنایات داعش، جانفشانی مدافعین حرم تا نابودی داعش، نحوه شهادت حاج قاسم و تشییع پیکر وی و موضوع انتقام با حمله موشکی به پادگان «عین‌الاسد» و در پایان، آزادسازی قدس شریف از موضوعات این نمایش است.

 

گفتنی است، نمایش میدانی «ستارگان زمینی» هر شب از ۳۱ شهریور به‌مدت ۶ روز در محل نمایشگاه عطر لاله ۴ (بالاتر از میدان امام علی (ع) شهرستان محلات) برگزار خواهد شد و حضور عموم علاقه‌مندان در این نمایش آزاد است.

انتهای پیام/ع

 



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل