استان قم نخستین برگزار کننده کنگره ملی شهدا در کشور است

استان قم نخستین برگزار کننده کنگره ملی شهدا در کشور است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از قم، «امیرعلی عموزاده»مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که با حضور معاون اجتماعی وزیر کشور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: استان قم متاثر از مرقد مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و حوزه‌های متعدد علمیه از جمله مدرسه فیضیه است که ظرفیت ویژه‌ای برای قم ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد بالای آزادگان، جانبازان و شهدایی که از این استان تقدیم انقلاب اسلامی شده است موجب شده به عنوان نخستین استان در آبان‌ماه، دومین کنگره سرداران شهدا را برگزار کنیم.

عموزاده با اشاره به اینکه برای استفاده از این فرصت‌ها نیازمند تامین منابع هستیم، عنوان کرد: هزار و ۴۴۲ ناشر در استان قم وجود دارد درحالی‌که در استان‌های دیگر متوسط ۱۰ ناشر وجود دارد.

وی افزود: همچنین در استان قم سالانه به ۱۱ هزار عنوان کتاب مجوز چاپ داده می‌شود که مشکلات خاص خود را در حوزه ممیزی به همراه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه نخستین استانی هستیم که شهرک چاپ و نشر داریم، خاطرنشان کرد: استان قم بعد از تهران دومین استانی است که بیش‌ترین نشر را داشته و همچنین ۳۰ درصد از کاغذ مورد نیاز کشور نیز در استان قم تولید می‌شود.

عموزاده با بیان اینکه ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان اقدامات خوبی را رقم می‌زنند، یادآور شد: در حوزه هنر، نویسندگان، کارگردانان و فعالین پویانمایی در استان قم از ظرفیت‌های متعدد و مختلفی برخوردار هستیم.

وی گفت: در مباحث قرآنی به دلیل وجود موسسات قرآنی بین المللی و شخصیت‌های بزرگ علمی در این استان شاهد بروز جلوه‌های ویژه‌ای هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه خاستگاه انقلاب قم بوده است و دشمن هم برنامه‌هایی برای این خواستگاه مهم و ارزشمند دارد، ابراز کرد: همگرایی، همسویی و همدلی که در میان استاندار، معاونین استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولین ادارات مختلف وجود دارد، از نقاط قوت استان است.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید