استثمار زندانیان در آمریکا

استثمار زندانیان در آمریکا



گزارش یک نهاد مدنی در آمریکا حاکی از آن است که اکثر زندانیان این کشور به رغم انجام مشاغل سخت در زندان، دریافتی بسیار ناچیزی دارند.

به گزارش مجاهدت از مشرق به نقل از روزنامه گاردین، کارگران زندانی در آمریکا در ازای تولید میلیاردها دلار کالا و خدمات در سال، حقوق بسیار اندکی دریافت می‌کنند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در گزارش جدید خود آورد: کارگران زندانی در آمریکا سالانه دست کم ۱۱ میلیارد دلار کالا و خدمات تولید می‌کنند، با این حال در ازای آن ساعتی تنها یک پنی دریافت می‌کنند.

این نهاد آمریکایی در گزارش خود متذکر می‌شود که در آمریکا که بیش از هر کشور دیگری در جهان زندانی دارد، تقریباً دو سوم از کل زندانیان این کشور در زندان‌های ایالتی و فدرال مشغول به کار هستند. اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا شمار زندانیان شاغل در این کشور را نزدیک به ۸۰۰ هزار تن تخمین می‌زند.

در گزارش این نهاد تاکید می‌شود که زندانیان آمریکایی در حالی مجبور به انجام مشاغل گاهاً دشوار و خطرناکی می‌شوند که هیچگونه حمایت‌های اولیه کار و آموزش را دریافت نمی‌کنند یا آموزش‌هایی ناچیزی می‌بینند.

گاردین به استناد گزارش اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا می‌نویسد: بیش از ۸۰ درصد کارگران زندانی در آمریکا وظایف نگهداری عمومی زندان که شامل نظافت، پخت و پز، تعمیرات، خشکشویی و سایر خدمات ضروری است، را برعهده دارند. زندانیان آمریکایی برای مشاغل غیرصنعتی با درآمد، به طور متوسط ۱۳ تا ۵۲ سنت در ساعت دریافتی دارند. این در حالیست که در هفت ایالت آلاباما، آرکانزاس، فلوریدا، جورجیا، می سی سی پی، کارولینای جنوبی و تگزاس برای قریب به اتفاق کار زندانیان هیچ پرداختی صورت نمی‌گیرد.

منبع: مهر

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید