استقبال باشکوه از پیکر شهید عایشه نور در ترکیه

استقبال باشکوه از پیکر شهید عایشه نور در ترکیه



پیکرعایشه نور ایچی، فعال آمریکایی ترک تبار، طی مراسمی باشکوهی، یک هفته پس از شهادتش توسط نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در شهر بیتا در جنوب نابلس، صبح امروز وارد فرودگاه استانبول شد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، استاندار استانبول و دیگر مقامات محلی این شهر در مقابل تابوت پوشیده شده با پرچم ترکیه برای ادای احترام به صف ایستادند و حاضران پس از قرائت نماز میت پیکر وی را به شهر«ازمیر» منتقل کردند.

مراسم تشییع پیکر این شهید مدافع آرمان فلسطین قرار است فردا شنبه در زادگاهش شهر ساحلی «دیدیم» درنزدیکی دریای اژه برگزار شود.

یاد آور می شود جمعه گذشته، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی خانم عایشه نور ایچی ۲۶ ساله را در حالی که در کنار مردم شهر بیتا برای همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در راهپیمایی هفتگی، اعتراضی به شهرک سازی این رژیم شرکت کرده بود به ضرب گلوله به قتل رساندند؛ تا به جمع قافله ۱۷ شهیدی که در اعتراض به تأسیس شهرک صهیونیستی «آویتار» در زمین های شهروندان فلسطینی واقع در منطقه «جبل سوبیح» در سال ۲۰۲۱ برخاسته بودند، بپیوندد.

همچنین دوشنبه گذشته، جمع زیادی از مردم فلسطین در استان نابلس طی مراسمی پیکر این شهید را پیش از انتقال به ترکیه، با پرچم فلسطین تشییع کرده وبرای وی عزاداری کردند.

شامگاه چهارشنبه گذشته نیز مردم فلسطین در شهر بیتا مراسم یادبودی برای شهید عایشه نور ایچی برگزار کردند.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید