اسرائیل می‌خواهد آمریکا را به جنگ با حزب‌الله بکشاند/ عملیات «اربعین» ضربات سختی به مراکز حساس اراضی اشغالی وارد کرد

اسرائیل می‌خواهد آمریکا را به جنگ با حزب‌الله بکشاند/ عملیات «اربعین» ضربات سختی به مراکز حساس اراضی اشغالی وارد کرد



«خلیل حمدان» عضو هیئت رئیسه جنبش أمل معتقد است که هدف نتانیاهو وارد کردن آمریکا به جنگی منطقه‌ای و فراگیر است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، بامداد یکشنبه چهارم شهریورماه ۱۴۰۳ مصادف با اربعین حسینی، یگان‌های موشکی- پهپادی حزب الله لبنان در مرحله نخست پاسخ به ترور شهید فواد شکر، اهداف نظامی- امنیتی را در شمال و مرکز سرزمین‌های اشغالی به وسیله بیش از ۳۰۰ موشک کاتیوشا و ده‌ها پهپاد هدف قرار دادند.

به گفته کارشناسان امور نظامی چنین عملیات گسترده‌ای از سوی حزب الله از جنگ ۳۳ روزه تاکنون بی‌سابقه بوده است. در جریان این عملیات علاوه بر پادگان‌ها و مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی، پایگاه‌های وابسته به موساد، شین‌بت و واحد ۸۲۰۰ رژیم نیز مورد حمله قرار گرفتند. علاوه بر این در جریان این عملیات یک ناوچه وابسته به نیروی دریایی اسرائیل مورد هدف قرار گرفت که موجب کشته و زخمی شدن ۶ صهیونیست شد.

در همین ارتباط، گفت‌وگویی را با «خلیل حمدان» عضو هیئت رئیسه جنبش أمل که اصلی‌ترین متحد حزب الله در لبنان محسوب می‌شود، ترتیب داده شد. مشروح این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد؛

حزب الله لبنان اخیرا در عملیاتی غافلگیرانه تحت عنوان «عملیات اربعین» مواضع حساس و استراتژیک رژیم صهیونیستی را در واکنش به ترور فرمانده خود فؤاد شکر هدف قرار داد. ارزیابی شما از این عملیات و میزان موفقیت‌آمیز بودن آن چیست؟

همانطور که می‌دانید حزب الله لبنان در واکنش به ترور فرمانده ارشد خود یعنی فؤاد شکر، عملیات استراتژیکی را علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داد. این عملیات در واقع پاسخی به تجاوز رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت بود. عملیات «یوم الاربعین» ثابت کرد که امکان تقویت معادله بازدارندگی در مواجهه با دشمن غاصب صهیونیستی وجود دارد. هرچند که صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند اینطور وانمود کنند که این عملیات بی‌نتیجه بوده یا دستاوردهای زیادی نداشته است، اما همه شواهد و قرائن نشان دهنده موفقیت‌آمیز بودن عملیات هستند. حتی محافل رسانه‌ای بین‌المللی به موفقیت‌آمیز بودن عملیات «یوم الاربعین» اذعان دارند. در این عملیات، ضربات سختی به مراکز حساس و استراتژیک واقع در اراضی اشغالی، وارد آمد.

مقامات رژیم صهیونیستی مدعی هستند که پیش از انجام این عملیات به نحوه اجرای آن پی برده و در عملیاتی پیشدستانه موفق شدند عملیات حزب الله را خنثی کنند. این درحالی است که سید حسن نصرالله چنین چیزی را تکذیب کرده و مقامات صهیونیست را دروغگو خوانده است. به نظر شما چرا صهیونیستها به طرح چنین دروغ‌هایی متوسل شدند؟

در ابتدای امر اجازه دهید به این مسئله اشاره کنم که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی همواره اهداف توسعه طلبانه‌ای در سَر داشته و دارد. به عنوان نمونه، او در سال ۱۹۹۶ کتابی را تحت عنوان «جایی در میان کشورهای جهان» به رشته تحریر درآورد و در آن از آرزوهای توسعه طلبانه‌اش نظیر «تشکیل کشور اسرائیل از بحر تا نهر» سخن گفت. این امر نشان می‌دهد که وی همواره به دنبال نابودسازی مسئله فلسطین و تضعیف مقاومت در منطقه بوده است. هرچند که صهیونیستها تاکنون توانسته‌اند شماری از سران نظام‌های عربی را با خود همراه سازند، اما نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که قدرت و ثبات قدم مقاومت در میدان، آن‌ها را به شدت غافلگیر ساخته است. همین قدرت و ثبات قدم، پروژه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه را با شکست مواجه ساخته است.

در رابطه با عملیات «یوم الاربعین» باید بگویم که برادران ما در جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان توانستند این عملیات را به طور کاملا موفقیت‌آمیز اجراء نمایند. بنابراین، ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه توانسته است در عملیاتی پیشدستانه، «یوم الاربعین» را خنثی کند، دروغ پراکنی است. حزب‌الله از رهگذر این عملیات توانست معادله بازدارندگی در مواجهه با صهیونیست‌ها را بار دیگر تقویت کند.

به نظر شما «عملیات اربعین» علیه رژیم صهیونیستی تا چه اندازه توانست معادله بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی را تقویت کند؟

آنچه که در حال حاضر در میدان مشاهده می‌شود این است که قواعد درگیری به شکل سابق خود بازگشته است. البته نباید از این مسئله غافل شد که رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا قدرت‌های بزرگ نظیر ایالات متحده آمریکا و اروپا را به یک جنگ منطقه‌ای فراگیر ازجمله در جبهه شمالی، بکشاند. با این‌حال، قدرت مقاومت مانع از تحقق این هدف خواهد شد. بسیاری از قدرت‌های بزرگ به خوبی نسبت به سطح قدرت مقاومت واقف هستند و به همین دلیل از ورود به جنگ فراگیر اجتناب می‌کنند. إن‌شاءالله در نبرد کنونی، پیروزی از آنِ فلسطین و مقاومت خواهد بود.

منبع:تابناک

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید