«اشکواره حسینی» جریان سازی هنری فرهنگ عاشوراست

«اشکواره حسینی» جریان سازی هنری فرهنگ عاشوراست


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «حسین جوادی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران ضمن تسلیت به مناسبت ایام اقامه عزای اربعین حسینی با بیان اینکه گستره شورای فرهنگ عمومی وسیع است و باید کار‌های بزرگی در حوزه فرهنگ ذیل این شورا محقق شود، اظهار داشت: بسیاری از اقدامات و مصوبات در مرکز تصمیم‌گیری می‌شود و باقی شورا‌ها در شهرستان‌ها باید این اقدامات و مصوبات را لازم الاجرا بدانند.

جوادی با بیان اینکه تلاش داریم از دریچه هنر مروج فرهنگ عاشورا و اربعین حسینی باشیم، به برگزاری اشکواره فرهنگی هنری در رابطه با جریان قیام عاشورا و شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: این اشکواره تاکنون چهار دوره در شهرستان آمل برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: دبیرخانه این اشکواره در هفت بخش شامل رسانه، تئاتر خیابانی، سرود و نقالی، عکس، شعر و داستان کوتاه جمع آوری آثار خواهد داشت.

این مسئول به تأثیر زبان هنر در انتقال مفاهیم و ارزش‌ها اشاره کرد و هدف از اشکواره حسینی را جریان سازی هنری فرهنگ عاشورا اعلام کرد و اضافه کرد: با توجه به استقبال خوب و چشمگیر مردم و هنرمندان در چهار دوره گذشته به جرات می‌توان آن را رویداد‌های بزرگ فرهنگی مذهبی شمال کشور دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار امیدواری کرد با حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی استان و اعضای شورای فرهنگ عمومی مازندران این رویداد در تقویم فرهنگی استان مازندران جانمایی و برگزاری آن دائمی شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید