اصناف جهادگران اقتصادی و پشتوانه نظام و انقلاب بوده‌اند

اصناف جهادگران اقتصادی و پشتوانه نظام و انقلاب بوده‌اند


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از فارس، «حسین طاهرمحمدی» رئیس اتاق اصناف ایران امشب در همایش «اصناف، نگین اقتصاد» با اشاره به جایگاه قابل اهمیت اصناف، اظهار داشت: جامعه صنفی جهادگران عرصه اقتصاد بوده و در تمامی ادوار، پشتوانه و همراه نظام بوده‌اند و در پیروزی انقلاب نیز نقش موثری داشته‌اند.

وی نقش‌آفرینی اصناف را در دوران دفاع مقدس، بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی، اثرگذار توصیف کرد و یادآور شد که این جهادگران عرصه اقتصادی در بحران کرونا نیز از هر گونه اقدامی حتی مال و جان خود کوتاهی نکردند و علی‌رغم تعطیلی واحد‌های خود با کمک‌های مومنانه، همراه مردم و نظام بودند.

طاهرمحمدی اصناف را جهادگران عرصه اقتصاد دانست و در عین حال عنوان کرد: این قشر از جامعه در شرایط سخت اقتصادی و در بحبوحه تحریم‌ها و مشکلات از هیچ کوشش و تلاشی برای حفظ نظام و آبادانی کشور دریغ نکرده‌اند و بر همین اساس، اصناف در سایه تأسی از مقام معظم رهبری، افق پیش روی خوبی خواهند داشت.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به وجود حلقه مفقوده تولید و عرضه، یادآور شد: بخشی از این مسئله باید توسط اتاق اصناف ایران، احصا و یک شبکه منسجم ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به بازرسی‌هایی که در طول سال‌های گذشته در حوزه اصناف صورت گرفته است، گفت: اتاق‌های اصناف کشور علی‌رغم مشکلات عدیده از محل سایر منابع خود در حوزه بازرسی هزینه کرده‌اند، ضمن آن که در مجموع تعداد متخلفان اندک است و اکثر کسبه قانون‌مدار هستند.

طاهرمحمدی بازرسی‌های سنتی را جوابگوی وضعیت فعلی بازار ندانست و بیان کرد: بازرسی‌ها باید هوشمند و هدفمند باشد تا نتایج ملموسی برای واحد‌های صنفی حاصل شود.

رئیس اتاق اصناف ایران عملکرد اصناف در حوزه بازرسی را با توجه به ظرفیت‌های موجود، مطلوب ارزیابی کرد و گفت: جامعه صنفی کشور در بحران کرونا به صورت میدانی در صحنه حضور فعال داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید