«اطلس لشکر ۷ ولی‌عصر (عج)» منتشر شد

«اطلس لشکر ۷ ولی‌عصر (عج)» منتشر شد



«اطلس لشکر 7 ولی‌عصر (عج)» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از مشرق، «اطلس لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) در دوران دفاع مقدس» چهارمین جلد از مجموعه «اطلس یگانی» است که در آن با شرح و تفصیل به انضمام عکس‌ها، نقشه‌ها و دیگر اسناد به عملکرد لشکر ولی‌عصر (عج) پرداخته است. در این کتاب سعی شده با اتکا به اسناد مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مصاحبه با فرماندهان حاضر در صحنه، تاریخ‌نگاری وقایع به‌ صورت مستند و متقن به رشته تحریر درآید. کتاب حاضر اطلاعات جامع و دقیقی در مورد نقش لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) در تمامی عملیات‌ها به‌صورت مجزا و با حفظ توالی زمانی آنها به مخاطب ارائه می‌دهد.

«اطلس لشکر ۷ ولی‌عصر (عج)» در شش فصل به این شرح منتشر شده است: فصل اول؛ کلیات، فصل دوم؛ پیروزی انقلاب تا سقوط خرمشهر، فصل سوم؛ آزادسازی سرزمین‌های اشغالی، فصل چهارم؛ تنبیه متجاوز، فصل پنجم؛ نبردهای سرنوشت‌ساز و فصل ششم؛ نبردهای شمالغرب و مقطع پایان جنگ تنظیم شده است.

ثبت و مستندسازی عملکرد لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) در عملیات‌های مختلف، نمایش دقیق نقشه عملیات‌های این لشکر، درج اطلاعات و آمار رزمندگان، جانبازان و شهدا، معرفی واحدهای تخصصی در یگان ۷ ولی‌عصر (عج)، معرفی ۸ واحد تخصصی که در این یگان در طول سال‌های مختلف دفاع مقدس شکل‌گرفته‌اند از دیگر مباحث این کتاب است.

نویسنده در مقدمه کتاب آورده است:

«پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از نخستین نهادهایی بود که برای پاسداری از این نظام نوپا تشکیل شد و سازمان آن در قالب سپاه‌های استانی و پایگاه‌های شهری در سرتاسر کشور گسترش یافت. در پی اقدامات خرابکارانه نیروهای ضد انقلاب، پاسداران انقلاب اسلامی داوطلبانه و خود جوش در جبهه‌های مبارزه تمام عیار با دشمنان داخلی و خارجی و مقابله نظامی با گروهک‌های معاند حضور یافتند.

در این میان، جنگ تحمیلی هم آغاز شد و دشمن بعثی با تجاوز به بخش گسترده‌ای از مناطق مرزی غرب و جنوب کشور جبهه جدیدی علیه نظام جمهوری اسلامی باز کرد؛ جبهه‌ای که برگ زرین دیگری از تاریخ سپاه پاسداران را رقم زد، به عرصه مقاومت و جانبازی همه نیروهای انقلاب به‌ویژه پاسداران انقلاب تبدیل شد و زمینه را برای تشکیل نظامند یگان‌های رزمی نهاد نوپای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) فراهم کرد؛ لشکری که هم‌اکنون از یگان‌های رزمی مهم سپاه پاسداران است.»

«اطلس لشکر ۷ ولی‌عصر (عج) در دوران دفاع مقدس» در ۲۷۶ صفحه مصور به قلم «عبدالمحمد کوچک» به نگارش درآمده و توسط انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده است.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید