اعتبار مالیاتی چیست؟ کاربرد + شرایط

اعتبار مالیاتی چیست؟ کاربرد + شرایط


طرح اعتبار مالیاتی، یک طرح تشویقی است که توسط دولت برای شرکت‌هایی که در حوزه‌های نوین و جدید فعالیت دارند، اختصاص داده شده تا انگیزه آنها را برای نوآوری افزایش داده، به اشتغال‌زایی کمک کرده و باعث رقابت بیشتر بین شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، شود. این طرح که با هدف توسعه اقتصادی ایجاد شده، توسط سامانه مودیان به شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود که در ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرده و اظهارنامه مالیاتی و سوابق مالی شرکت در آن بارگذاری شود. برای بارگذاری درست این اطلاعات، استفاده از خدمات سایت https://www.etebar14.ir/ به شرکت‌ها و مالکان آنها کمک خواهد کرد.

در ادامه شرکت‌ها باید استعلام اعتبار خود را دریافت کرده و سپس مالیات را به موقع پرداخت کنند. پرداخت به موقع مالیات و ارائه سوابق مالی دقیق، از شروط بسیار مهم برای شرکت در این طرح هستند. علاوه بر این، اگر فرایند ثبت نام در این سامانه نیز به‌ شکلی ناقص انجام شده باشد، احتمال رد شدن درخواست شرکت در این طرح وجود خواهد داشت. در صورتی که مبلغ ارزش افزوده از اعتبار شرکت کمتر باشد، مابه‌تفاوت آن در دوره‌های بعدی توسط سازمان مالیاتی کشور به شرکت مربوطه پرداخت خواهد شد که برای پیگیری این موضوع می‌توان از خدمات ما استفاده کرد.

با مفهوم اعتبار مالیاتی بیشتر آشنا شوید

امروزه دولت برای تشویق شرکت‌هایی که در حوزه‌های خاص فعالیت دارند، طرح‌های تشویقی زیادی را در نظر گرفته است که اعتبار مالیاتی یکی از مهم‌ترین این طرح‌های تشویقی است. این اعتبار در واقع به تمامی عوارض و خساراتی اشاره دارد که شرکت‌ها در طی تولید یا واردات یک محصول به داخل کشور متحمل شده و در نتیجه با این اعتبار، قادر خواهند بود که مبلغ کمتری را به‌عنوان مالیات پرداخت کنند. البته این اعتبار، تنها برای شرکت‌هایی قابل استفاده است که مالیات خود را به موقع پرداخت کنند.

یکی از مهم‌ترین اهداف دولت برای این طرح تشویقی این است که انگیزه‌ای را به شرکت‌ها بدهد تا مالیات خود را به موقع پرداخت کنند. این اعتبار، بیشتر به شرکت‌هایی که در حوزه‌های خاص نوین از جمله شرکت‌های مبتنی بر تکنولوژی، فعالیت دارند اختصاص داده شده است، ولی برخی دیگر از شرکت‌ها نیز امکان استفاده از آن را دارند.

طرح اعتبار مالیاتی چه اهداف و کاربردهایی را دنبال می‌کند؟

طرح اعتبار مالیاتی اهدافی که در جدول زیر آورده‌ایم را دنبال می‌کند:

اهداف طرح اعتبار مالیاتی

توضیحات

نوآوری بیشتر

اولین هدف از ارائه این طرح، این است که شرکت‌ها تشویق شوند که نوآوری‌های بیشتری داشته و انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نوین داشته باشند.

رقابت بیشتر

با این طرح، رقابت‌ میان شرکت‌هایی که در حوزه‌های نوین و مبتنی بر تکنولوژی فعالیت دارند بیشتر شده و در نتیجه محصولات و خدمات آنها بهبود پیدا می‌کند.

اشتغال‌زایی

با توسعه شرکت‌هایی که در حوزه‌های نوین فعالیت دارند، اشتغال‌زایی در این شرکت‌ها نیز افزایش پیدا کرده و در نتیجه می‌تواند تاثیر مثبتی روی نرخ بیکاری داشته باشد.

توسعه اقتصادی

هرچه میزان بهره‌وری، تولید محصولات یا ارائه خدمات در شرکت‌های نوین بهبود پیدا کند، می‌تواند تاثیر مثبتی روی توسعه اقتصادی کشور نیز داشته باشد که این موضوع یکی از مهم‌ترین اهداف طرح اعتبار مالیاتی است.

اعتبار مالیاتی چیست؟ کاربرد + شرایط

چه شرایطی برای شرکت در این طرح وجود دارد؟

شرکت‌ها برای این‌که بتوانند در این طرح شرکت کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند، باید شرایط زیر را داشته باشند:

1- در اولین قدم، شرکت‌ها نیازمند این هستند که در سامانه مربوط به نظام مالیات ارزش بر افزوده ثبت‌نام کرده و گزارش مربوط به ثبت اطلاعات مالیاتی خود را ارائه دهند.

2- ارائه فاکتورهای معتبر توسط شرکت از دیگر شرایط مهم شرکت در این طرح است. این فاکتورها حتما باید دارای شماره سریال و تاریخ صدور معتبر بوده و مشخصات کامل فروشنده و خریدار نیز در آن آمده باشد.

3- شرکت‌ها برای این‌که بتوانند در این طرح شرکت کنند، حتما باید سوابق دقیق خود را نگهداری کرده و آنها را ثبت کنند.

4- پرداخت به موقع مالیات، شرط مهم دیگری است که برای شرکت در طرح اعتبار مالیاتی وجود دارد.

5- در نهایت، شرکت‌ها نیازمند این هستند که اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل داده و قوانین و مقرراتی که در زمینه مالیات وجود دارند را نیز رعایت کنند.

برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر درباره این شرایط، می‌توانید از خدمات ما استفاده کنید.

سامانه مودیان، یکی از بهترین سامانه‌های شرکت در این طرح

سامانه مودیان، یکی از بهترین سایت‌ها و سامانه‌های آنلاینی است که در زمینه، اعتبار مالیات ارزش بر افزوده فعالیت می‌کند که با طی کردن مراحل زیر، می‌توان از خدمات آن بهره‌مند شد:

در ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام کنید که برای این کار باید کد ملی و کد اقتصادی مالک شرکت وارد شود.

ارائه اظهارنامه مالیاتی و همین‌طور سوابق مالی شرکت، از دیگر مراحلی است که در این سامانه باید طی شود.

در گام بعدی باید استعلام اعتبار مالیاتی خود را از سامانه دریافت کرده و مطمئن شوید که این طرح به شما تعلق می‌گیرد.

سپس باید مالیات خود را به‌صورت آنلاین پرداخت کرده و در ادامه درخواست بازپرداخت مالیات را ارسال کنید.

در قدم آخر نیز باید با سازمان امور مالیاتی ارتباط گرفته و درخواست خود را پیگیری کنید. در ادامه آموزش‌های لازم برای استفاده از این طرح در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

اعتبار مالیاتی چیست؟ کاربرد + شرایط

تحت چه شرایطی ممکن است درخواست اعتبار مالیات بر ارزش افزوده رد شود؟

در صورتی که هریک از شرایط زیر، برای یک شرکت برقرار باشد، با احتمال بالایی درخواست شرکت در این طرح رد خواهد شد:

1- در صورتی که شرکت مربوطه فاکتور معتبری را به سازمان مالیاتی کشور ارائه نداده باشد.

2- اگر فرایند ثبت‌نام در سیستم مالیاتی به شکلی درست و اصولی طی نشده یا تکمیل نشده باشد.

3- وقتی که مالیات شرکت مربوطه، به موقع پرداخت نشده باشد، احتمال رد شدن درخواست وجود دارد.

4- در نهایت شرکت‌هایی که سوابق دقیق مالی خود را به ثبت نرسانده باشند نیز امکان شرکت در این طرح را ندارند.

اعتبار مالیاتی به چه شکل محاسبه می‌شود؟

سه اصل مهم در محاسبه اعتبار مالیاتی برای شرکت‌ها وجود دارند که عبارت‌اند از:

1- در صورتی که ارزش افزوده‌ای که به طرح مالیاتی اضافه شده بیش از اعتبار شرکت باشد، دریافت‌کننده طرح موظف خواهد بود که مابه‌تفاوت آن را به سازمان مالیاتی پرداخت کند.

2- در صورتی که ارزش افزوده دریافتی دقیقا برابر اعتبار باشد، سازمان مالیاتی و مالک شرکت هیچ‌گونه بدهی را نسبت به یکدیگر نخواهند داشت.

3- اگر ارزش افزوده‌ای که شرکت دریافت کرده کمتر از اعتبار مالیاتی شرکت باشد، در این صورت در دوره‌های بعدی این مبلغ به ارزش افزوده و اعتبار شرکت، اضافه خواهد شد.

برای این‌که بتوانید محاسبه دقیق این اعتبار را انجام دهید، استفاده از خدمات سایت ما به آدرس https://irkbn.com برای شما مفید خواهد بود.

سخن پایانی

اعتبار مالیاتی، طرحی بسیار جذاب و پرکاربرد با اهداف توسعه اقتصادی و مدرن‌سازی شرکت‌هاست که شرکت‌ها را به سمت تولید محصولات نوین و مبتنی بر تکنولوژی‌های مدرن سوق می‌دهد. این طرح، تحت شرایطی همچون پرداخت به موقع مالیات، ثبت دقیق سوابق مالی و ارائه فاکتورهای معتبر، امکانی را برای شرکت‌های نوین و نسل جدید فراهم می‌کند تا بتوانند هزینه‌های خود را از مبلغ مالیات کم کنند. برای شرکت در این طرح، شرکت‌ها می‌توانند از خدمات سامانه مودیان استفاده کرده و با ثبت نام در این سامانه و ارائه مدارک معتبر، اعتبار خود را برای پرداخت مالیات دریافت کنند.


این محتوا تبلیغاتی است

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید