افزایش جمعیت برای کشور امری حیاتی است

افزایش جمعیت برای کشور امری حیاتی است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «علی خاتمی»، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در خطبه‌های امروز نماز جمعه با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات برای نظام و انقلاب اظهار داشت: در این راستا باید از بحث و جدل‌های بی‌مورد در ایام تبلیغات انتخاباتی پرهیز و زمینه رعایت اخلاق در این مهم فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه رئیس‌جمهور شهید، خود را خادم امام رضا (ع) و نظام می‌دانست، افزود: در راستای پاسداشت راه این شهید باید زمینه مشارکت در انتخابات فراهم شود،چرا که مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه‌ساز و بدرقه شهدای خدمت است.

وی آمار کاهش زاد و ولد در کشور را نگران‌کننده دانست و افزود: افزایش جمعیت برای کشور امری حیاتی است و بی‌توجهی به آن باعث ضربه خواهد شد چرا که کشورمان از لحاظ افزایش جمعیت جزو پایین‌ترین‌ها در دنیا است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه آمار سقط جنین رو به افزایش است و بحران جمعیت یک سونامی و از سیل هم خطرناک‌تر است، ادامه داد: با ادامه پیدا کردن این روند سالمندی جمعیت نشاط و توان نیروی انسانی را از بین خواهد برد و یک سوم جمعیت کشور به سن سالمندی نزدیک می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) را یادآور شد و گفت: ازدواج آسان باید مورد توجه خانواده‌ها باشد و از تجمل‌گرایی و چشم هم چشمی ممانعت شود چرا که آفت دین است.

وی بالاترین ارزش‌ها، نیکی‌ها و نعمت‌ها را قبول ولایت اهل بیت (ع) و متوسل شدن به ائمه اطهار دانست و افزود: اطاعت از دستورات آنها باعث رستگاری است و هدف همه ائمه اطهار این بود که جامعه اسلامی ایجاد کنند و این بدون حکومت اسلامی میسر نخواهد شد.

انتهای پیام

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید