افزایش ۱۴ درصدی آمار جانباختگان سوانح رانندگی

افزایش ۱۴درصدی آمار جانباختگان سوانح رانندگی


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سید کمال هادیانفر رییس پلیس راهور فراجا صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با ۲۸ هزار نیرو در ۲۹۷ هزار کیلومتر راه‌های کشور و هزار و ۴۴۰ شهر مدیریت ترافیک و ارائه خدمات ترافیک اقدام می کند.

سردار هادیانفر با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل بحث توسعه انضباط ترافیکی از موضوعات اثربخشی است که همه کشورها برای آن برنامه‌ریزی می کنند، گفت: باید به تسهیل جابجایی و ترددها توجه شود و از همه مهمتر که در شاخص های وسعت یافگی در دنیا به آن توجه می شود کاهش تصادفات است که ما هم باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به اینکه ۳۴ درصد تصادفات در راه‌های اصلی است، افزود: متاسفانه ۷۵ درصد کشته‌ها در جاده‌های اصلی رخ می‌دهد.

وی افزود: بیش از ۵۱ میلیون دارنده گواهینامه در کشور داریم و تا دیروز ۳۸ میلیون و ۵۳۵ هزار وسیله نقلیه در کشور شماره‌گذاری شده است که شامل خودروهای سبک و سنگین است.

این‌ مقام‌ مسئول با اشاره به فرسودگی ناوگان گفت: ۳۳ درصد ناوگان حمل و نقل در مجموع فرسوده است؛ در ناوگان حمل و نقل عمومی ۸۵ درصد در تهران فرسوده است و این باعث تشدید روند آلودگی هوا و تصادفات است.

سردار هادیانفر ادامه داد: دو درصد در صدور گواهینامه نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم که از متغیرهای تاثیر گذار در امر ترافیک است.

رئیس پلیس راهور فراجا خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در حجم ترددها گزارش می شود نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش تردد داشته‌ایم؛ تقریبا ۳۲ درصد ترددها مربوط به خودروهای سواری است و هر روز که تعطیل می شود بار ترافیک در جاده‌های کشور افزایش می شود و تقریبا از روز چهارشنبه تا شنبه با افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی شاهد هستیم.

وی گفت: آنچه که باعث نگرانی می شود تصادفات است ما با رشد جمعیت و وسایل نقلیه مواجه هستیم از سوی دیگر مقداری بی توجهی از سوی برخی دستگاه‌ها و بعضا دولت باعث می شود که شاهد تصادفات هستیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ما به عنوان پلیس براساس قانون مسئول رسیدگی به تصادفات هستیم آنچه در قانون تکلیف شده ۳۲ دستگاه در آمورش و پیشگیری نقش دارند در حال حاضر متاسفانه در ۵۱ درصد فوتی در صحنه، شش درصد در مسیر و ۴۳ درصد در بیمارستان جان خود را از دست می دهند.

وی با اشاره به آمار پزشکی قانونی گفت:  در حوزه درون و برون شهری در سال ۱۴۰۰ در هفت ماهه ۱۰ هزار و ۲۵۶ نفر و در سال ۱۴۰۱، ۱۱ هزار و ۷۳۴ نفر جان خود را در این مدت از دست دادند که ۱۴ درصد افزایش داشته‌ایم؛ همچنین در مجروحان نیز ۲۱ درصد افزایش داشته ایم.

ادامه دارد…

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید