اقتدار کنونی کشور در سایه ایثار شهیدان است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از ارومیه، «محمد امین ولی زاد» رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی امروز در مراسم یادواره شهدای سلامت استان گفت: هرجا که سخن از عزت و استقلال کشور و تمامیت عرضی آن باشد مدیون دلاوری‌ها و رشادت‌های شهدا هستیم که در سالیان متمادی و در بخش‌های امنیت و سلامت جان خود را فدا کردند و امروزه اقتدار کنونی کشور در منطقه و جهان در سایه ایثار این عزیزان کسب شده هست.

وی با بیان اینکه درسطح استان نیز ۱۲ هزار نفر در دوران دفاع مقدس جان خود را فدا کرده اند افزود: در دوران کرونا نیز این ویروس باعث فوت ۷ میلیون نفر در سراسر جهان و ۷ هزار و ۸۰۰ نفر در استان شد و کادر درمان در این راه جانفشانی زیادی کردند.

دکتر ولی زاد بیان کرد: بالا‌ترین سطح تولید علم در جهان را آمریکا به خود اختصاص داده و این در حالی هست که بالاترین میزان ابتلا و مرگ و میر کرونا در جهان متعلق به این کشور هست و عملکرد خوب وزارت بهداشت کشورمان در این زمینه سبب شد تاسازمان جهانی بهداشت اعلام کرد کشور‌های دیگر باید ایران را سرلوحه خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه نزدیک یک چهارم پرسنل دانشگاه از خانواده‌های ایثارگر و شهدا هست گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان دارای ۴۷۷ هیات علمی هست که ۳۳ نفر از آن‌ها از خانواده شاهد و ایثارگر هستند و۱۴ نفر از آنها در سه سال اخیر جذب دانشگاه علوم پزشکی استان شده اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این حدود ۲۸۰ دانشجوی خانواده ایثارگر در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل بوده و ۶۰ درصد از مدیران این دانشگاه از خانواده‌های ایثارگران هستند که نشان دهنده سیاست دانشگاه مبنی بر ارج نهادن به این عزیزان هست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید