اقدامات آژانس انرژی اتمی بخشی از پازل جنگ ترکیبی علیه ایران/ گروسی به ابزار دست صهیونیست‌ها تبدیل شده است

اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخشی از پازل جنگ ترکیبی علیه ایران/ گروسی به ابزار دست صهیونیست‌ها تبدیل شده است


«حمیدرضا ترقی» کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به ادعاهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص وجود ذرات آلوده در برخی از نقاط ایران اظهار داشت: به طور کلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گروسی هماهنگ با جنگ ترکیبی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کنند و به عنوان یکی از ابزارهای فشار علیه ایران مورد استفاده آمریکا و اروپا قرار گرفته‌اند.

ترقی تصریح کرد: گزارشات اعلامی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ‌کدام مبنای واقعی ندارد و ادعاهای همیشگی منافقین و صهیونیست‌ها در بیانات و ادعاهای مسئولان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیده می‌شود، گروسی اثبات کرده است قبل از هر اقدام و تصمیمی در مورد ایران با صهیونیست‌ها مشورت کرده و با اخذ نظر از آنها اقدامات و اظهارات خود را تنظیم می‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: به طور طبیعی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در شرایط کنونی روابط فنی و موضوعات کارشناسی را پیگیری کند، اما متأسفانه نه تنها نظر کارشناسی نمی‌دهد، بلکه در خصوص ایران همواره مواضع سیاسی اعلام می‌کند، در واقع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز به ابزار دست آمریکا و اروپا برای فشار علیه جمهوری اسلامی ایران مبدل شده است.

وی درخصوص تناقض در بیان و رفتار مسئولان آمریکایی نسبت به مذاکرات احیای برجام گفت: اینکه مسئولان آمریکایی‌ در رسانه‌های خود اعلام کردند برجام اولویت این کشور نیست و در مقام عمل چندین بار از جمهوری اسلامی ایران تقاضای ادامه مذاکرات را داشتند، حاکی از دو روییشان در مواجه با افکار عمومی مردم جهان است.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: مسئولان آمریکایی درواقع می‌خواهند شکست این کشور را در افکار عمومی مردم جهان به شکلی بپوشاند، چون نمی‌توانند خواسته‌های استکباری و زورگویانه خود را بر جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند.

ترقی تأکید کرد: آمریکایی‌ها سعی می‌کنند در افکار عمومی جهان به گونه‌ای وانمود کنند که برجام و موضوع هسته‌ای ایران برایشان اولویت نیست، اما در مقام عمل سعی می‌کنند با نامه‌نگاری‌ و مکاتبات متعددی که انجام می‌دهند به نحوی مذاکرات را دنبال کنند تا شاید بتوانند از مسئله اغتشاشات در ایران استفاده کرده و امتیاز بیشتری بگیرند.

وی در پایان افزود: مردم ایران با استقامت همیشگی خود زیر بار حرف زور آمریکایی‌ها نمی‌روند.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید