مجاهدت

الگو گرفتن از شهدا ما را به نقطه امن می رساند


زنده نگاه داشتن «بقیة الشهدا» در گرو احیای خاطرات ایثارگران است

به گزارش خبرنگار نوید شاهد علیرضا فخاری استاندار تهران در پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که صبح امروز چهارشنبه، چهارم مهرماه، در موزه ملی و دفاع مقدس با حضور جمعی از خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران، برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: انقلاب اسلامی ساختاری هدفمند، برای تغییر وضعیتی است که می توانست از درون تغییر ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این تغییر می توانست انسان های وارسته تربیت کند، افزود: این انقلاب با هدف تغییر برای خروج از جمود فکری و نظری ایجاد شده بر اساس القائات مسموم دوران پهلوی، شکل گرفت.

فخاری با بیان اینکه دست یابی به هدفی بزرگ، نیازمند فکر و اندیشه ای بزرگ بود، اضافه کرد: امام (ره) این قوت، عزت، شرف و جان را به ما دادند تا بتوانیم برای آینده کشور و تمدن سازی آن، بیندیشیم و آن را در مسیری قرار دهیم تا جهان از آن به عنوان الگویی انسان ساز بهره ببرند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک گسل بزرگ میان شرق و غرب بود ادامه داد: امام (ره) جریان سومی را میان این دو جریان ایجاد کردند؛ جهان میان این دو جریان منحط و دنیا زده، تحت فشار بود.

استاندار تهران تصریح کرد: امام (ره) با جان و شرفی که به ما، به واسطه انقلاب بخشیدند، در دنیا با عزت شدیم و ایشان این عزت را توانستند در عرصه ملی و بین المللی شکوفا کنند.

وی با تاکید بر اینکه هدفی که امام در نظر داشتند، انسان سازی بود، بیان کرد: پرورش نسلی که بتواند خدا گونه باشد و در جهت ترویج تفکر و اندیشه اسلام، به منظور تحقق آنچه که به عنوان یک انسانی کامل و تمدن ساز شکل بگیرد، قدم بردارد، از اهداف پیش روی امام (ره) بود.

فخاری با بیان اینکه امروز ما ماندیم و شهدا رفتند، اضافه کرد: نمی توانیم نسبت به آنچه که در شب ها و روزهای جنگ و جبهه اتفاق افتاد، بی تفاوت باشیم و وظیفه ما گم نکردن راه و تغییر ندادن مسیر است.

وی با اشاره به اینکه با حفظ و زنده و پویا نگاه داشتن مسیر شهدا، باید به پیش رو حرکت کنیم، تاکید کرد: امروز هجمه ها و ابهامات، هر روز بیشتر و بیشتر شده و اراده ها برای تغییر مسیر نیز بیشتر می شود اما همزمان باید مقاومت ما هم افزایش یابد.

استاندار تهران عنوان کرد: به یاد نمی آورم زمانی که به منطقه می رفتیم، برای ماندن رفته باشیم و خدا را شاهد می گیرم من کسی را سراغ ندارم که بخواهد بماند. اما ما که ماندیم، باید بدانیم کار زینبی کدام است و آیا واقعا خود را برای ماندن، آماده کرده ایم که این مهم گذشتن از مطامع دنیا و پست و مقام و شهرت و شهوت را می طلبد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر چنین رویکردی در پیش گرفته شده باشد، اجر بازماندگان از شهدا بیشتر است، تاکید کرد: آنها که با نیت خالص رفتند، برای ماندن در این دنیا نیامده بودند؛ اما ما که جا مانده ایم باید ببینیم تا چه حد به وظایف خود عمل کرده ایم.

 

فخاری با تاکید بر اینکه یادآوری خاطرات شهدا، به عنوان “بقیه الشهدا” امری الزامی است، گفت: برای اینکه بفهمیم کجا بودیم، چه کردیم و چه باید بکنیم، لازم است خاطرات ایثارگران دوران دفاع مقدس را زنده نگاه داریم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در همه شئونات زندگی ما می خواهد سیطره داشته باشد، تصریح کرد: برای حفظ راه شهدا و غلبه نکردن دشمن، باید دستاوردهای معنوی انقلاب و دفاع مقدس را که دیگران با نثار جان آن را پویا و زنده نگاه داشتند، حفظ کنیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه امروز دفاع از انقلاب و آرمان هایش سخت تر از گذشته است، افزود: همچنان که می بینیم، اکنون تهدیدها به صورت متکثر بر ما بارش دارد و با درک صحیح، صبر، متانت، فهم درست و از خودگذشتگی، می توان از این موانع و خواسته های نفسانی گذشت و مقاومت کرد.

وی با تاکید بر اینکه ما با آرمان های شهدا پیوند خورده ایم، خاطر نشان کرد:چه بخواهیم و چه نخواهیم، ما وارث شهدا و عزیزانی هستیم که امروز در دورترین نقاط، سینه خود را در برابر دشمن سپر کرده اند.

فخاری در پایان یادآور شد: امروز و آینده فرصتی است تا با تدبیر و تدبر و الگو گرفتن از شهدا به نقطه اطمینان بخش برسیم و یاد شهدا را تنها در مراسم تجلیل گونه، تکرار نکنیم‌.

انتهای پیام/ع



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل