امام حسین (ع) و یارانش مظهر بندگی خدا هستند

امام حسین (ع) و یارانش مظهر بندگی خدا هستند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران شب شنبه در گرامیداشت اولین سالروز تدفین شهید خوشنام آستان مقدس پیرعلم بابل با محوریت پنج شهید جاویدالاثر و ۲۳ شهید پایگاه شهید «عباس قندی» که با حضور «کاروان زیر سایه خورشید» آستان قدس رضوی همراه بود، ضمن گرامیداشت ایام، اظهار داشت: انسان با خدا می‌تواند چهار نوع رابطه داشته باشد که دو مورد از آن ناپسند و دو رابطه دیگر پسندیده است.

وی افزود: رابطه اول اینکه؛ برخی با خدا رابطه تعارض و تقابل دارند، یا منکر و یا مستکبر می‌شوند، شیطان منکر خدا نبود مستکبر بود، یا اینکه رضاخان ملعون بسیاری از اماکن دینی و نماد‌های مذهبی و فرهنگی را با سیاست استکباری از بین می‌برد، مسئله دیگر اقدام به کشف حجاب اجباری و حجاب‌زدایی او بود که در پی آن افراد زیادی به شهادت رسیدند، این رابطه ناپسند است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه در مقابل خدا ایستادن دیوانگی است و عاقبتی ندارد، خاطرنشان کرد: رابطه دوم رابطه تعامل با خداست، یعنی با خدا معامله کردن، توقع همراهی از خدا را داشتن است.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: همه چیز دست خداست و بدون اذن خداوند حتی نفس کشیدن ممکن نیست، رابطه سوم رابطه تعبد و بندگی است، رابطه بنده با خدا، در این جهان هستی دو جایگاه بیشتر وجود ندارد، جایگاه خدایی و جایگاه بنده خدایی.

این مسئول ادامه داد: انسان در پرتو بندگی خدا به همه جا می‌رسد، از شیطان‌صفتان و نوکری انسان‌های مستکبر نجات پیدا می‌کند، همه دارایی‌های انسان از آن خداست، پس هر چه خدا گفت باید بگوییم چشم، توجه اصول و فروع دین را دنبال کنیم.

وی با اشاره به رابطه چهارم، تصریح کرد: فنا در خدا شدن، خدا را دیدن و هیچ را ندیدن رابطه چهارم انسان با خداست، خوش به حال کسانی که چنین رابطه‌ای با خدا دارند، امام حسین (ع) و یارانش مظهر بندگی خدا هستند و عزت پیدا کردند، خداوند این‌ها را عزیز کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در جشن تکلیف دختران، در پایان اذعان داشت: بهتر است با خدای خودمان باید آشنا شویم، دوست و رفیق باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید