امام خمینی (ره) توانستند فقه پویا را به دنیا عرضه کنند

امام خمینی (ره) توانستند فقه پویا را به دنیا عرضه کنند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابوالحسن حسن‌زاده» نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به پیش رو داشتن سالگرد رحلت امام (ره) اظهار داشت: شخصیت حضرت امام (ره) در طول تاریخ استثنائی است؛ در طول تاریخ شخصیتی که این قدر جامعیت داشته و جنبه‌ها و ابعاد مختلف را داشته باشد انگشت‌شمار بوده است.

وی با اشاره به این که امام خمینی (ره) توانستند فقه را با مسایل روز تطبیق دهند و فقه پویا را به دنیا عرضه کردند افزود: ایشان شخصیت اخلاقی، عرفانی، فلسفی و اعتقادی داشتند در عین حال در مسایل سیاسی صاحب نظر بودند که معمولا همه این ویژگی‌ها در یک نفر جمع نمی‌شود اما در حضرت امام (ره) همه این ویژگی‌ها جمع شده بود.

امام جمعه موقت اهواز گفت: شخصیت سیاسی و تاثیرگذاری امام (ره) در جغرافیای منطقه و بین‌الملل نیز از ویژگی‌های خاص ایشان بود. امروز بازتاب آنچه در فلسطین می‌گذرد در دانشگاه‌های معتبر دنیا وجود دارد و هیچ کس تصور نمی‌کرد مساله فقه در مراکز علمی دنیا بازتاب داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده ادامه داد: اکنون نه تنها اجتماعاتی در شهرهای آمریکا و اروپا داریم بلکه در دانشگاه‌ها چنین چیزی مشاهده می‌شود و مقابله عجیب پلیس با استادان و دانشجویان در آمریکا بازتاب نظرات و اندیشه‌های حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است لذا لازم است شخصیت امام (ره) از نظر ابعاد مختلف برای جوانان بیشتر و بهتر تبیین شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید