امنیت روانی جامعه، در گروی اطاعت از فرامین رهبر انقلاب اسلامی

امنیت روانی جامعه در گروی اطاعات از فرامین رهبری


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، خداوند در آیاتی از جمله آیه ۵۹ سوره نساء می‌فرماید که اطاعت از رهبر جامعه در رسیدن به موفقیت و مقصد بسیار مهم و اساسی است.

این اطاعت بویژه در هنگام فتنه‌ها و جنگ‌ها و منازعات سیاسی و نظامی و اجتماعی و علمی و مانند آن لازم و ضروری است؛ چراکه در این موارد دشمن به انواع گوناگون بر آن است تا امت را از رهبری و خط اصلی دور سازد و با ایجاد تفرقه و شبهه افکنی در حقانیت مسیر و راه، مردم را از پیرامون رهبری دور سازد.

پس لازم است که هر چیزی که عامل فتنه، تفرقه، تشکیک در حقانیت و مانند آن می‌شود، به رهبری ارجاع داده شود و راه چاره از ایشان خواسته شود. کسانی که باور دارند که رهبر جامعه، صالح و شایسته است در اینگونه موارد اگر به او رجوع نکنند در حقیقت به خود و جامعه خیانت کرده‌اند.

باید توجه داشت که اطاعت بدون قید و شرط و به طور مطلق از کسى، در صورتى زیبنده است که او معصوم و همچنین درون و برونش پاک و پاکیزه و یکسان بوده و از هر لغزش و خودکامگى و‌ اشتباهى پاک و پاکیزه باشد. روشن است که نه زمامداران جامعه، حتى در صورتى که عالم و دانشمند باشند، داراى این ویژگیها هستند و نه دانشوران و عالمان و فقیهان؛ و خدا برتر از این است که بندگانش را به فرمانبردارى مطلق و بی ‏قید و شرط کسانى فرمان دهد که هر لحظه از زندگى ممکن است خود دستخوش‌ اشتباه و یا گناه گردند و یا میان گفتار و کردارشان هماهنگى کامل نباشد، آرى خداى فرزانه از این پندار و گفتار پاک و منزه است.

گواه این نکته سرنوشت‏ ساز این است که قرآن فرمانبردارى از اولی‌الامر «صاحبان امر» (نساء/ ۵۹) را در ردیف فرمانبردارى از پیامبر خدا قرار داده است و این خود به روشنى نشانگر این واقعیت است که «صاحبان امر» از همه انسان‏هاى روزگاران، برتر و بالاترند؛ و پیامبر گرامى از آنان ممتازتر؛ و آنگاه خدا از همگى برتر و والاتر است.

با این بیان، روشن است که تنها امامان معصوم از خاندان رسالت پس از پیامبر گرامى از چنین ویژگی‏هایى بهره‌‏مندند، نه هیچکس دیگر. تنها آنان هستند که امامت و عصمت آنان ثابت شده و همه مسلمانان بر بلندى مقام و امتیازات ویژه و عدالت و آگاهى آنان هم‌رأى و هم داستانند، نه هیچ کس دیگر.

در راستای افزایش امنیت روانی در جامعه، نگاه و اطاعت از رهنمود‌های رهبری عالی جامعه مهمترین گزینه است؛ همانطور که در مواقع حساس رهبری نظام بر چارچوب‌ها و نقاط ضروری تأکید و از حیثیت ملی دفاع می‌کنند، باید در سایه وحدت ولایی و رهبری همه ملت ایران به صورت تحقق استقلال واقعی حرکت کنند.

امروز از هر سوی جهان فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف در قالب ذرات الکترونیکی شبکه‌های ماهواره‌ای، پلتفرم‌ها و شبکه‌های مجازی وجود دارد. در حال حاضر منافقین حدود ۳ هزار نفر از هواداران خود را در آلبانی به صورت مستمر همانند کارمندان سازمانی از صبح تا غروب پای رایانه‌ها نشانده اند و به تخریب حیثیت داخلی و خارجی کشورمان می‌پردازند، شایعه سازی و سیاه نمایی ابزار‌های جنگ نرم در تضعیف و تخریب امنیت روانی جامعه است.

اگر فعالیت گسترده، صادقانه و خالصانه نهاد‌های امنیتی ازجمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و … وجود نداشت، ملاحظه می‌کردیم جامعه امروز به عنوان یک مستعمره ذلیل در غرب آسیا قرار گرفته بود. استقلال و خودکفایی ما امروزه خاری است بر چشم برخی از کشور‌های همسایه و حتی دورتر از آن؛ بنابراین اطاعت از رهبری و اجرای نظریاتشان تنها ابزار تضمین و مراقبت از امنیت روانی و ابعاد مختلف امنیت در جامعه است.

استکبار جهانی در این مدت از توطئه و دشمنی‌ها خود در مقابل انقلاب دست برنداشته است، اما به دلیل لطف خداوند متعال و مردم همه کار‌های آن‌ها به شکست منجر شده است. اطاعت از رهبری و اتحاد مردم در سال ۵۷ از دو عامل‌های اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی بودند که در نهایت به سرنگونی رژیم ظالم و فاسد پهلوی منجر شد.

انتهای پیام/341

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید