امنیت مسیر پیاده‌روی اربعین را مدیون ایثار شهدا هستیم

شهدا با خون خود مسیر اربعین را بازکردند/ باید به نیتشان زیارت کنیم


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به مراسم اربعین حسینی، حضور شیعیان از سراسر جهان در مراسم اربعین، یکی از کم‌نظیرترین اجتماعات مذهبی جهان را به وجود آورده است و موجب می‌شود تا اقتداری وصف ناشدنی مبتنی بر قدرت نرم شیعیان به نمایش گذاشته شود.

این زیارت معنوی سیدالشهدا یکی از توصیه شده‌ترین اعمالی است که هر ساله تعداد زیادی از شیعیان را پای پیاده به سمت کربلا رهسپار می‌کند تا در حریم پاک سرزمین نینوا خود را از پلیدی‌های این دنیا پاک کنند.

در این مسیر مملو از عشق و عرفان با فاطمه یاقوتی، یکی از زائران مسیر پیاده روی اربعین به گفت‌وگو پرداختیم

وی گفت: من اصلا قصد آمدن به سفر اربعین را نداشتم به دلیل اینکه تازه به کربلا آمده بودم اما وقتی دیدم خانواده اصرار می‌کنند و دوستان نیز حضور دارند مشتاق شدم که در این پیاده روی شرکت کنم و برای بار دوم در فاصله کمی طلبیده شدم.

یاقوتی اظهار داشت: در این سفر معنوی و شیرین روح همدلی و همکاری و کمک به یکدیگر به خوبی دیده می‌شود. به همه مردم که طعم سفر اربعین را نچشیده‌اند توصیه می‌کنم که حتما شرکت کنند به دلیل اینکه بسیار سفر خوب و شیرینی است.

وی افزود: شهدای زیادی خونشان ریخته‌ شد تا مسیر سفر اربعین باز شود و ما باید در این حماسه بزرگ شرکت کنیم تا خون شهدایمان پایمال نشود و روحشان در آرامش باشد، آنها جان‌ خود را در طبق اخلاص گذاشتند شاید خیلی هایشان هم نتوانستند به زیارت امام حسین بروند اما راه را برای ما باز کردند ما نیز باید به نیت شهدا زیارت کنیم.

یاقوتی بیان کرد: با همه کسالتی که داشتم ولی سختی‌ها را به جان خریدم و آمدم و از آن نیز پشیمان نیستم و سال‌های بعد هم اگر امام حسین علیه‌السلام و حضرت زینب (س) توفیق دهند شرکت خواهم کرد.

انتهای پیام/ 801

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید