انتخابات صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است

انتخابات صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «صادق صالحی» امام جمعه شهرستان قصرشیرین امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو اظهار داشت: انتخابات میدان تبیین و نه عرصه تخریب است از این رو در تبیین، چارچوب و ساختار نظام حفظ می‌شود اما در تخریب، چارچوب و قاعده نظام شکسته می‌شود.

وی اظهار کرد: در تبیین، گفتمان فرد نقد، انصاف رعایت می‌شود و نقاط قوت و ضعف با هم دیده می‌شود و همچنین با دشمن مرزبندی شده و استدلال محور گفتگوها و انتقادات است.

امام جمعه شهرستان قصرشیرین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله انتخابات گفت: نامزدهای انتخاباتی بدانند که در موقعی خطرناک و محدوده حساس آبروی ملی وارد شده‌اند و باید به یاد داشته باشند حفظ عزت و آبروی ملی، در گرو انتخاباتی اخلاق‌محور است و ایام انتخابات، فصل مسابقه خدمت و بهار شکوفایی این منطق نورانی حضرت سیدالشهداء (ع) است.

حجت الاسلام صالحی گفت: انتخابات صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است که در نظام جمهوری اسلامی این مهم بر مدار آموزه های وحیانی و ثقلین مشی می کند.

وی ادامه داد: بهترین الگو در اخلاق سیاسی، رئیس‌ جمهور شهیدمان، شهید رئیسی است و پرواز تلخ اردیبشهت گویا همه محاسبات را درهم ریخت و شرایط جدیدی را همراه با تحیّر و بهت پدید آورد که هنوز هم ادامه دارد.

حجت الاسلام صالحی اظهار کرد: بسیاری از دستپاچگی‌ها و کاستی‌ها و ایرداها به تعداد کاندیداها و آرایش انتخاباتی جریان‌ها به همین تحیر درهم‌ریختگی دستگاه محاسباتی برمی‌گردد که تا حدودی طبیعی است و این دومین تجربه برای نسل اول و دوم پس از ۴۳ سال و یک تجربه جدید برای نسل سوم و چهارم است.

وی در ادامه به مناسبت روز ازدواج و اول ذی‌حجة بر ترویج فرهنگ ازدواج آسان تاکید کرد و افزود: نرخ باروری ‌ما در سال ۱۳۶۷، ۶ونیم بوده و در سال ۱۳۹۹ به یک‌وهفت رسیده که پایین‌ترین نرخ باروری در کشورهای منطقه و در کشورهای اسلامی است و ربط این مساله با فرهنگ ازدواج ساده و آسان این است که جمعیت، یعنی فرزند و فرزند، یعنی خانواده پس جمعیت جدای از خانواده نیست و خانواده هم جدای از ازدواج ساده و آسان نمی‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید