انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان آینده انقلاب را تضمین کرد

انتخاب آیت الله خامنه‌ای توسط مجلس خبرگان آینده انقلاب را تضمین کرد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از بوشهر، «محمد مدرسی» رئیس دانشگاه خلیج‌فارس  امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها به مناسبت  سالروز رحلت امام راحل وانتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اظهار داشت: زمین هیچ‌گاه از مردان خدا و کسانی که دغدغه پیاده کردن احکام الهی را دارند خالی نمی‌شود و ما منتظران اعتقاد داریم اگرچه حضرت امام مهدی به دلایل و مصلحت‌هایی حضورشان بین ما آشکار نیست، اما نمایندگانی در بین که می‌توانند این مسیر را طی کنند در بین ما حضور دارند مرد که همان مراجع و در رأس آن‌ها ولایت‌فقیه است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر افزود: امام خمینی (ره) یکی از این چهره‌های شاخص است که به عنوان شخصیت کم‌نظیر بعد از قرن‌ها که از حکومت اسلامی در زمان امیرالمؤمنین می‌گذرد توانست مجدداً حکومت اسلامی را زمینه‌سازی و ایجاد کند.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر افزود:  امام راحل  معتقد بودند مردم در نظام اسلامی باید در تمام امور حضور داشته باشند ، با وجود آنکه مجتهد را باید مجتهد انتخاب کند امام خمینی ره مسیری را باز کردند که مردم بتوانند مجتهدانی را انتخاب کنند که بتواند با توجه به آنکه عمر انسان محدود است برای آنکه نظام اسلامی بعد از ایشان با مشکل مواجه نشود پیش‌بینی‌هایی برای رهبری جامعه نیز در نظر گرفتند.

مدرسی عنوان کرد: امام خمینی ره یکی از پیش‌بینی‌هایی که برای ادامه حیات نظام اسلامی کردند تشکیل مجلس خبرگان بود که متشکل از مجتهدانی بود که مسیر ولایت‌فقیه روشن و مشخص باشد و در نبود ایشان نیز مجلس خبرگان بتواند بلافاصله شخص مورد نظر را برای ادامه این مسیر انتخاب کند.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بیان کرد: مجلس خبرگان بلافاصله پس از رحلت امام خمینی تشکیل شد و با توصیه‌هایی که خود امام خمینی ره انجام داده بودند و بررسی شرایط بهترین شخص برای سکان‌داری انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان جانشین امام خمینی ره انتخاب کردند که این انتخاب با توجه به اشاره‌هایی بود که امام خمینی از قبل نسبت به اصلح بودن ایشان برای هدایت انقلاب اسلامی بیان کرده بود.

وی عنوان کرد: شرایطی که امام خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب انتخاب شد بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر  از زمانی بود که امام خمینی (ره) نهضت را آغاز کرد زیرا دشمنان نسبت به ماهیت انقلاب شناخت بیشتری پیداکرده بود و از لحاظ تجهیزات نیز پیشرفته‌تر شده بودند و امام خامنه‌ای در حساس‌ترین شرایط با بهترین تصمیم‌هایی که گرفتند توانستند کشتی انقلاب اسلامی را سکان‌داری کنند و پس از معمار انقلاب اسلامی به بهترین شکل این انقلاب را هدایت کردند.

مدرسی تشریح کرد: یکی مهمترین از شاخصه‌هایی که داشتن این بود که خودشان شاگرد امام خمینی (ره) و تربیت یافته مکتب ایشان بودند و از زمانی که جرقه‌های انقلاب زده شد در میدان حضور داشت و تمام تجربیاتی که در مسیر انقلاب لازم بود را کسب کردند.

از طرف دیگر ایشان به علوم دینی و پیشرفت‌های روز جهان آگاهی تسلط کامل داشت و همین موضوعات باعث شد که بتوانند انقلاب را به خوبی راهبری کنند.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که قابل ذکر است تأسیس دانشگاه ملی خلیج‌فارس در بوشهر است که پس از سفر مقام معظم رهبری به استان بوشهر و دستور ایشان بنای آن گذاشته شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید