انتقال آرامش به فضای دانشگاه‌ها و دانشجو رسالت حوزویان

انتقال آرامش به فضای دانشگاه ها و دانشجو رسالت حوزویان


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از اصفهان، «علیرضا خواجه احمد عطاری» رئیس دانشگاه هنر استان اصفهان امروز (دوشنبه) در همایش هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه های استان اصفهان، ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله دکتر مفتح اظهار داشت: بزرگترین برکت شهادت مفتح، آغاز برقراری ارتباط دانشگاه و حوزه بوده که از این برقراری ارتباط طی سالیان گذشته، دستاوردهای خوبی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه امروز لازم است ما از منظر دانشجو در مواجهه با حوزه های علمیه و روحانیت پیرامون ارتباط دینی سخن بگوییم، گفت: ابتدا باید نخست دانست فرهنگ چیست تا به دنبال چگونگی و چرایی تحقق فرهنگ دینی در عرصه جامعه خاصه فضای دانشگاه ها باشیم.

رئیس دانشگاه هنر استان اصفهان با اشاره به اینکه یک دانشجو از تولد تا حضور در دانشگاه در یک متنی از جامعه رشد می کند که فرهنگ این متن از جامعه را فرا گرفته است، تصریح کرد: فرهنگ مجموعه ای از قوانین و سیاست ها، دین و مذهب، سازمان های اجتماعی، هنر، زیبایی و فناوری جامعه است.

خواجه احمد عطاری بیان کرد: امروز یک جوان از طفولیت تا حضور در دانشگاه با ابزارهایی چون رادیو، تلویزیون، ماشین ها و تکنولوژی ها بزرگ می شود و این ابزارها جزئی از فرهنگ و زندگی آن می شود که غیر قابل جدا شدن است، این در حالی است که اغلب ابزارها از غرب نشأت می گیرد و متناسب با آن، فرهنگ و سبک زندگی خاص خود را به ذهنیت جوان منتقل می کند.

وی اضافه کرد: امروز ما باید از رسانه ها به بهترین نحو استفاده کنیم، اگر اجازه بدهیم رسانه و ابزارهای غرب پیام خود را به جوان منتقل کنند، قافیه را باخته ایم، بنابراین لازم است ارتباط روحانیت با دانشجو در این فضای مدرن و پر ارتباط با ابزارها، محدود به کلاس های معارف اسلامی در دانشگاه ها نباشد.

رئیس دانشگاه هنر استان اصفهان یادآور شد: مهمترین شاخصه حوزه های علمیه وجود موج آرامش حاکم بر آن است و انتقال این موج آرامش به فضای دانشگاه ها و دانشجو مهمترین رسالت و شرایط امروز است، بنابراین برای تحقق این مهم باید هرچه سریعتر ارتباط خود را با جوانان برقرار کنیم و آرامش را که پیام اصلی دین است به آنها منتقل کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید