انعقاد تفاهم‌نامه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با دانشگاه علوم اسلامی رضوی

انعقاد تفاهم‌نامه فرماندهی انتظامی خراسان با دانشگاه رضوی


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سرهنگ «هادی ربانی» رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی به همراه سرهنگ تاجیک و ضیائی، رؤسای ادارات پژوهشی و دانشی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ضمن حضور   رضوی و دیدار با ریاست این نهاد علمی فرهنگی و معاونان وی، پیرامون زمینه‌های همکاری و تعاملات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد جهانگیری رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به بیان فعالیت‌ها، برنامه‌ها و دستاورد‌ها و افتخارات دانشگاه در زمینه‌های علمی و فرهنگی پرداخت و از شرایط و وضعیت آن سخن گفت.

در ادامه سرهنگ ربانی با اشاره به اینکه تامین امنیت و آرامشی که در جامعه احساس می‌شود به عهده فراجا است، از تاسیس پژوهشگاه مطالعات علوم انسانی اسلامی در فراجا با سبقه دو دهه پیش مطالبی را بیان کرد و دفتر تحقیقات استانی خراسان را از فعال‌ترین دفاتر زیر مجموعه این پژوهشگاه معرفی کرد.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه علوم اسلامی رضوی و استادان و دانشجویان این نهاد علمی فرهنگی و نیز داده‌ها و تحقیقات کاربردی پیرامون علوم انسانی اسلامی نزد فراجا، از وجود زمینه همکاری گسترده و مفید برای طرفین سخن گفت.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی از وجود طرح‌های کسر خدمت سربازی یا همکاری با طرح نخبگان برای جایگزینی خدمت سربازی دانشجویان، با فعالیت در زمینه تحقیقات و پژوهش‌های مورد نیاز فراجا خبر داد.

سرهنگ ربانی با اشاره به فعالیت پلیس و سرکار داشتن با جرم و مجرم که آسیب بسیار به دنبال دارد از نیاز به تقویت معنوی برای داشتن امنیت در مقابل این وضعیت آسیب زا سخن گفت که در ارتباط و همکاری با نهاد علمی فرهنگی با اصالت حوزوی مانند دانشگاه علوم اسلامی رضوی مهیا می‌شود.

وی همکاری در زمینه برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی، دوره‌های آموزشی و فرهنگی، تولیدات روز در زمینه فضای مجازی، عکس و فیلم را که از محتوای غنی از سوی دانشگاه تامین شود مفید و موثر خواند.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی همکاری‌ها پیرامون برگزاری دوره‌های آموزش دینی، اعتقادی، بصیرتی و دوره‌های آموزشی اخلاق و احکام و سیره معصومین برای کارکنان نیروی انتظامی و خانواده‌های آنان را در کنار بررسی علمی طرح‌های اجرائی فراجا نظیر طرح حجاب و عفاف برای حدف آسیب‌ها و افزایش تاثیرگذاری‌ها را از زمینه‌های تعاملات و تفاهم همکاری بین این دو نهاد دانست.

در ادامه این نشست رئیس دانشگاه رضوی با اشاره به اولویت فعالیت دانشگاه رضوی در آستان مقدس حضرت رضا علیه‌السلام با توجه به توصیه‌های تولیت آستان قدس رضوی، گستردگی فعالیت‌های این آستان مقدس را در جامعه سبب افزایش حوزه‌های فعالیت علمی فرهنگی دانشگاه رضوی دانست که با بخش وسیعی از جامعه ارتباط مستقیم دارد.

سپس وی از برگزاری ده‌ها کرسی علمی ترویجی و نشست‌های علمی بروز پیرامون مسائل روز در کنار وجود ظرفیت استاد و دانشجوی فعال در دانشگاه سخن گفت که در زمینه مورد نیاز فراجا قابلیت همکاری و تفاهم را دارد.

در بخش دوم این نشست روسای ادارات پژوهشی و دانشی فرماندهی انتظامی خراسان و دیگر مسولان دانشگاه رضوی به بیان جزئیات در زمینه‌های همکاری در بخش‌های تحت مسولیت خویش پرداختند و با امضای تفاهم نامه از سوی رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی و رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، رسمیت همکاری بین دو نهاد را اعلام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید