اهمیت بازگو کردن حماسه دفاع‌ مقدس با زبان هنر

اهمیت بازگو کردن حماسه دفاع‌مقدس با زبان هنر


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، جلسه شورای سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره ملی تولیدات هنری و سینمایی دفاع‌ مقدس و مقاومت تحت عنوان جشنواره ملی «فانوس» امروز در سالن جلسات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس آذربایجان شرقی و نمایندگانی از دستگاه‌های مربوطه مستقر در استان برگزار شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره ملی فانوس، اظهار داشت: با توجه به جنگ تمام عیار فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان انقلاب، حضور مستمر و مؤثر فعالان حوزه دفاع‌مقدس در این نوع جشنواره‌ها ضروری بوده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند خنثی کننده دسیسه‌های بی شمار فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان علیه انقلاب و نظام باشد.

وی با تأکید بر اهمیت بازگو کردن حماسه دفاع‌مقدس با زبان هنر، گفت: انتقال مفاهیم مقدس، پاک و زلال و جاری شدن فرهنگ دفاع‌ مقدس در همه ابعاد زندگی و جامعه، کشور ایران را قدرتمندتر و مسیر رشد و توسعه همه‌جانبه ما را سرعت می‌بخشد.

عباسی افزود: هفتمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی سراسر کشور به منظور ارتقاء کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای هنرمندان جوان، متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آنان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره با اهدافی همچون بهره‌گیری از قالب های متنوع و جذاب هنری برای معرفی و نشر ارزش های دفاع‌مقدس، گفتمان سازی هنر دفاع‌ مقدس مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تبدیل دانش ضمنی دفاع‌مقدس به دانش تصریحی با قابلیت ارائه در قالب‌های هنری مختلف، ارتقاء کیفیت تولیدات هنری و سینمایی دفاع‌ مقدس در سراسر کشور، گسترش روابط و جذب هنرمندان شیفته فرهنگ و ایثار و شهادت در سراسر کشور، ارتباط موثر و جذاب با نسل جوان و تشویق آنها با خلق آثار هنری در حوزه دفاع‌ مقدس همراه خواهد بود.

عباسی گفت: این جشنواره در قالب موضوعاتی همچون نقش ولایت در پیشبرد دفاع‌مقدس و آرمان‌ و تداوم آن، نقش مردم در دفاع‌ مقدس، شهدا و ایثارگران در دفاع‌ مقدس، رسالت تداوم آرمان‌های دفاع‌ مقدس، سبک زندگی رزمندگان و شهدای دفاع‌مقدس، سفرهای راهیان نور و نسل امروز خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید