اکثریت آلمانی‌ها خواهان گفت‌وگوی «شولتس» با «پوتین» هستند

اکثریت آلمانی‌ها خواهان گفت‌وگوی «شولتس» با «پوتین» هستند



براساس نتایج یک نظرسنجی انجام گرفته در آلمان، اکثریت آلمانی‌ها خواهان گفت‌وگوی «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه پس از دو سال هستند.

به گزارش مجاهدت از مشرق، مطابق نتایج نظرسنجی انجام گرفته از سوی موسسه تحقیقاتی «یوگاو» (YouGov) که نتایج آن دیروز جمعه منتشر شد، ۵۹ درصد مردم این کشور خواهان این گفت‌وگو هستند و تنها ۲۶ درصد مخالف بوده و ۱۵ درصد پاسخی نداده اند.

تمایل به گفت‌وگوی شولتس و پوتین در ایالت‌های شرقی آلمان با ۶۸ درصد، بیشتر بوده، درحالی که تنها ۱۹ درصد از شرکت کنندگان مخالفت کرده اند.

شولتس چندین هفته است که برای برگزاری کنفرانس صلح برای اوکراین یک کارزار تبلیغاتی به راه انداخته است. در نخستین نشست صلح برای اوکراین که در ماه ژوئن (خرداد) و در سوئیس برگزار شد، دعوتی از پوتین صورت نگرفت.

دیروز جمعه قرار بود که وی برای سومین بار در پنج هفته گذشته با ولودمیر زلنسکی رئیس‎جمهوری اوکراین در برلین دیدار کند. گفته می شود این دیدار بر تلاش‌ها برای یافتن راه‌حلی مسالمت‌آمیز به منظور پایان جنگ با روسیه متمرکز بوده است. حمایت نظامی برلین از کی‌یف از دیگر موضوعات این نشست اعلام شده است.

این در حالی است که صدراعظم آلمان و رهبر کرملین، آخرین بار در تاریخ دوم دسامبر سال ۲۰۲۲ (۱۲ آذر ۱۴۰۰) یک گفت‌وگوی تلفنی داشتند. هرچند شولتس بارها تاکید کرده که حاضر به گفت‌وگوی دوباره با رئیس‌جمهوری روسیه است.

گمانه زنی‌ها حاکی است پیش از نشست گروه ۲۰ در برزیل در تاریخ ۱۸ و ۱۹ نوامبر (۲۷ و ۲۸ مهرماه) احتمالا این دو رهبر با یکدیگر تماسی تلفنی برقرار خواهند کرد. هرچند مشخص نیست که پوتین در این نشست شرکت کند یا خیر.

نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی یوگاو، خواهان انصراف اوکراین از قلمروی از دست رفته هستند

بخشی از پرسش‌های مطرح شده در این نظرسنجی مربوط به مناقشه بر سر قلمروز از دست رفته اوکراین است؛ ۴۵ درصد آلمانی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی معتقدند که اوکراین باید دست از قلمروی ضمیمه شده به خاک روسیه بردارد. در مقابل نزدیک به ۳۹ درصد می گویند که کی‌یف حتی یک اینچ را هم نباید تسلیم کند و ۲۲ درصد بر این باورند که اوکراین باید شبه جزیره کریمه را که ۱۰ سال پیش به خاک روسیه الحاق شد، واگذار کند.

اختلاف بر سر مجوز استفاده از تسلیحات دوربرد برای حمله به خاک روسیه

در مورد اینکه آیا اوکراین باید مجوز استفاده از تسلیحات غربی دوربرد را برای حمله به عمق خاک روسیه داشته باشد یا خیر، اختلاف نظر وجود دارد. از میان شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ۴۲ درصد موافق و ۴۳ درصد مخالف هستند.

زلنسکی مدت‌هاست که به دنبال دریافت چنین مجوزی برای حمله است و استدلال می‌کند که بدون این اجازه، تلاش برای جنگیدن مانند دفاع با دستان بسته است.

شولتس تاکنون در این مورد تردید نشان داده است و برخلاف آمریکا، انگلیس و فرانسه، هنوز تسلیحات دوربردی به اوکراین ارائه نکرده و دولت وی تاکنون نسبت به ارائه موشک های کروز «تاروس» که تا ۵۰۰ کیلومتر برد دارند، به کی‌یف خودداری کرده است. زیرا بیم آن دارد پای آلمان و ناتو نیز به جنگ با روسیه کشیده شود.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید