اگر فرهنگ دفاع مقدس تبیین نشود، ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی بوجود می‌آید

اگر فرهنگ دفاع مقدس تبیین شود، ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی بوجود می‌آید


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از اصفهان، «محمدرضا جانثاری» معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان، بعد از ظهر امروز در جلسه با اعضای هیأت مدیره موزه دفاع مقدس استان اصفهان اظهار داشت: در هر دوره‌ای در این چهل و چند سال بعد از انقلاب در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی و سیاسی و فرهنگی فراز و نشیب داشته‌ایم؛ در حال حاضر هم در دوره‌ای قرار داریم که نیاز است فرهنگ دفاع مقدس متفاوت از گذشته عرضه و تبیین شود؛ اگر یاد و خاطره دفاع مقدس فراموش شد، دچار ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی می‌شویم، چون ارزش‌ها فراموش می‌شود.

وی افزود: اگر در حوزه فرهنگ هیچ کاری نکنیم و فقط ارزش فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ترویج کنیم، این وضعی که در جامعه الان با آن دچار هستیم را نخواهیم داشت؛ ما باید نگاه به دفاع مقدس را در استان تغییر دهیم و این نیاز است تا برنامه‌ریزی و اجرا در حوزه دفاع مقدس به صورت جدی از مسؤولان مربوطه مطالبه کنیم.

جانثاری تصریح کرد: اینگونه نباشد که اول مهر برسد و هنوز هم بعضی از یادمان‌های شهدای دفاع مقدس تکمیل یا ساخته نشده باشد؛ ما باید یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را به روز کنیم؛ در سال‌های گذشته نگذاشتند تا یاد شهدا به روز شود، اما ما نباید مثل گذشته عمل کنیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به شهدای اصفهان مثل شهید خرازی، شهید کاظمی و شهید بابایی خاطرنشان کرد: این شهدا به اصفهان تعلق دارند و باید یاد آن‌ها را تبیین کنیم؛ نباید فقط به آن چیزی که از مرکز برای ما تعیین می‌شود، اکتفا کنیم؛ ما شهدای بزرگی در استان داریم که باید برای بزرگداشت آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم و نباید به راحتی از کنار آن‌ها رد شویم.

وی با تأکید بر لزوم انجام کار مضاعف در ارتباط با دفاع مقدس اذعان کرد: باید در تقویم مناسبت‌های دفاع مقدس اصلاحاتی انجام و مناسبت‌های استانی هم به آن اضافه شود، حتی باید برای هر شهرستان هم به صورت خاص برنامه‌ریزی کرد؛ فرمانداران هم نباید معطل دستور از اصفهان بنشینند، بلکه مناسبت‌های شهرستانی را احصا کنند و برای آن‌ها یادمان بگیرند.

جانثاری گفت: تقاضای من این است تمام تلاش خود را بکنیم تا در هفته دفاع مقدس یادمان شهید گمنام تمام نشده نداشته باشیم، مخصوصا در روستاها؛ امیدواریم خداوند توفیق دهد تا همه بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: اگر از یاد شهدا غفلت کنیم، خدا ما را نخواهد بخشید؛ امروز هم که مکنت پیدا کرده‌ایم باید برای نشر یاد شهدا تلاش کنیم؛ بهترین عمل به معروف، زنده نگهداشتن و نشر یاد شهداست؛ از کمیته‌های تخصصی هم می‌خواهم که مرتبا از مسؤولان مطالبه‌گری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید