ایران توانسته موقعیت ممتاز و مقتدرانه‌ای را در غرب آسیا کسب کند

ایران توانسته موقعیت ممتاز و مقتدرانه‌ای را در غرب آسیا کسب کند



وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته موقعیت ممتاز و مقتدرانه ای را در غرب اسیا کسب کند.

به گزارش مجاهدت از مشرق، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه ها و رویکردهای خود در وزارت دفاع افزود: از نمایندگان محترم و هیات رئیسه محترم، موافقان و مخالفان اینجانب و چه کسانی که در کمیسیون‌ها نظرات خود را اعلام کردند تشکر میکنم چرا که تمام نظرات برادران و خواهران به ارائه برنامه دقیق تر کمک می‌کند.

وزیر پیشنهادی دفاع افزود: عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران امروز نسبت به دو دهه گذشته تغیییر شگرفی کرده و مسیر نویدبخشی را برای تولید و بازتولید قدرت جهت ایفای نقش در منطقه و فرامنطقه پیش روی کشور قرار داده است 

وی تاکید کرد: شرایط منطقه و جهان در حوزه‌های مختلف قدرت به ویژه حوزه امنیت و دفاع به گونه ای است که تغییرات محیطی به سرعت صورت می پذیرد، فناوری‌های نوین و غافلگیرکننده در حال بروز و ظهور است، معادلات امنیت منطقه ای پویا پیچیده و پر تلاطم است.
 
وی با بیان این که منطقه و جهان نظم تک‌قطبی به رهبری آمریکا را پس زده و به دنبال شکل‌گیری نظم نوین با ظهور قدرت های جدید همانند جمهوری اسلامی ایران است ادامه داد: در چنین وضعیتی فشارهای استکبار جهانی و اذناب آنان در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و روانی و فرهنگی بر جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است و تحریم های ظالمانه به ویژه در حوزه تجهیزات امنیتی و دفاعی علیه کشور ما با شدت اعمال کرده است.
 
وزیر پیشنهادی دفاع افزود: پس از عملیات غرورانگیز وعده صادق تلاش برای تقویت بازدارندگی تضعیف‌شده رژیم منحوس صهیونیستی توسط آمریکا آغاز شده است و رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی بیش از گذشته ماهیت نامشروع، تنش‌زا، غیرانسانی و بی‌مسئولیتی خود در برابر همه قواعد بین‌المللی را با کمک آمریکا به نمایش گذاشته و با ارتکاب انواع جنایات جنگی علیه ملت مظلوم فلسطین در غزه و  ترورهای ناجوانمردانه از خطوط قرمز مخاصمه مستقیم عبور کرده است. 

وی تاکید کرد: مجموعه این شرایط محیط راهبردی، جمهوری اسلامی ایران را تحت تأثیر قرار داده است. در چنین فضایی جمهوری اسلامی ایران توانسته موقعیت ممتاز  و مقتدرانه‌ای را در محیط بین‌الملل و به‌ویژه غرب آسیا و بنیان‌های جبهه مقاومت را فراتر از مرزهای خود مستحکم کند. 

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده اظهار داشت: نفوذ معنوی انقلاب اسلامی در بین ملل و جوامع مستضعف و مستقل که تشکیل‌دهنده بخش اعظم جامعه جهانی است روند افزایشی یافته است.
 
وی افزود: عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران امروز نسبت به دو دهه گذشته تغیییر شگرفی کرده و مسیر نویدبخشی را برای تولید و بازتولید قدرت جهت ایفای نقش در منطقه و فرامنطقه پیش روی کشور قرار داده است.

کار ویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار، حداکثر سازی تولید قدرت است

وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: همانطور که دشمن تلاش می‌کند تا ائتلاف مختلف علیه کشورمان سامان دهد ایران نیز به ایجاد شبکه قدرتمند پرداخته و قابلیت انسانی و فناورانه خود را در جهت گسترش و تقویت جبهه مقاومت و در بعدی فراتر در جبهه انقلاب اسلامی و بلکه در جبهه انقلابی استکبار ستیزی سازماندهی کند.

وی ادامه داد: کسب قابلیت کاربردی، روزآمد سازی تجهیزات و زیرساخت‌ها و افزایش توانمندی جبهه مقاومت نیازمند ابتکار عمل، نوآوری و تحول است در این راستا شناخت محیط راهبردی و تحلیل وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح در قالب محیط داخلی و بیرونی از الزامات تنظیم برنامه این وزارتخانه با رویکرد تحول آفرینی و پیشرفت است.

امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده اظهار داشت: این برنامه تابعی از ضرورت‌های ساختار داخلی و شکل‌بندی‌های امنیت منطقه‌ای و نیازهای ایفای نقش ایران در سیاست جهانی است که به فضل خداوند و تحت هدایت فرماندهی معظم کل قوا و حمایت‌های مجلس محترم و همراهی سایر دستگاه‌های کشور در جهت تامین منافع ملی به بار خواهد نشست.

وی تاکید کرد: کار ویژه اصلی وزارت دفاع به عنوان نماد قدرت و اقتدار، حداکثرسازی تولید قدرت است.

به روزرسانی می شود…

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید