ایران: هیچ پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده‌ایم

هیچ پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده‌ایم


به گزارش مجاهدت از گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در واکنش به جمع‌بندی شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا و مواضع خصمانه برخی دولت‌های اروپایی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به کلیشه‌های دوگانه و منفی که به‌عنوان بخشی از کارزار برخی از دولت‌ها طی دهه‌های گذشته برای بدنام کرن ایران ساخته شده، در حمایت و ارتقای حقوق بشر ثابت قدم است. حقوق زنان و تک تک آحاد ملت همواره مورد احترام قرار داشته و در بسیاری از جنبه‌ها مانند حق دسترسی زنان به آموزش، برابری حقوق و احترام به حقوق انسانی، جمهوری اسلامی ایران یکی از حاکمیت‌های پیشرو است.

 در این بیانیه تأکید شده است: جمهوری اسلامی ایران دستورکار‌های ساختگی که به عنوان بخشی از کارزار سیاسی سازماندهی شده برای تحت فشار قرار دادن حداکثری حاکمیت و ملتی در حال رشد که در برابر دو چالش همزمان یعنی منزوی‌سازی خارجی و جنگ اقتصادی ایالات متحده مقاومت می‌کنند را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد و به شدیدترین وجه ممکن این سوءاستفاده از فرآیند‌ها و آیین‌های بین‌المللی – چه در شورای حقوق بشر و چه جمع‌بندی شورای وزیران اتحادیه اروپا – را محکوم می‌کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: هیچ پهپادی برای استفاده در جنگ اوکراین در اختیار هیچ طرفی قرار نداده‌ایم.

انتهای پیام/241

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید