ایمان به خدا و رهبری امام (ره) عامل برتری کشورمان در دفاع مقدس بود

ایمان به خدا و رهبری امام (ره) عامل برتری کشورمان در دفاع مقدس بود


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، امیر «مهدی شعبان‌زاده» مسئول کانون بازنشستگان آجا در گیلان امروز در نشست تخصصی دفاع مقدس با اشاره به اهمیت جهاد در دین اسلام، اظهار داشت: دفاع مقدس ما گونه خاصی از جهاد آخرالزمانی بود که در یک نقطه خاص و بحرانی از جهان به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس یک جبهه جهانی علیه ایران ایجاد شد، افزود: ایمان به خدا و رهبری امام راحل عوامل برتری ما بود و موجب شد که این هجمه جهانی به ثمر نرسد.

مسئول کانون بازنشستگان آجا در گیلان عملیات‌های دفاع مقدس را قابل تفسیر و تحلیل با هیچ برنامه راهبردی جهانی در حوزه نظامی ندانست و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس منحصر به فرد و غیر قابل تکرار است.

امیر شعبان‌زاده با اشاره به اثرگذاری جهانی دفاع مقدس، گفت: فرماندهی جنگ را یک رهبر غیر نظامی بر عهده داشت و توانست آن را با موفقیت به پیش ببرد، زیرا وحدت مردم را تقویت کرد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و نشر آموزه‌های دفاع مقدس برای اقشار مختلف جامعه، عنوان کرد: نیازمند شناساندن دفاع مقدس به نسل‌های آینده هستیم، زیرا دفاع مقدس ریشه دستاوردهای بعدی انقلاب اسلامی بود و لذا هم در حوزه سخت افزاری و هم نرم‌افزاری باید به ترویج این فرهنگ کمک کنیم.

مسئول کانون بازنشستگان آجا در گیلان با اشاره به نقش همه اقشار در دوران دفاع مقدس، خواستار پرهیز از نگاه‌های تک بعدی شد و اضافه کرد: باید مولفه‌های دفاع مقدس را برای نسل جوان بسط و گسترش دهیم و در این راه استفاده از ابزار قدرتمند رسانه توصیه می‌شود.

وی دفاع مقدس را یک جریان دانست و تصریح کرد: دیپلماسی برتر سیاسی نظام برگرفته از دفاع مقدس است؛ بسیاری از دستاوردهای دفاعی ایران و اقتدار نیروهای مسلح خروجی دفاع مقدس محسوب می‌شود و از وابستگی کامل در دوران شاه به استقلال کامل رسیدیم.

امیر شعبان‌زاده وظیفه آحاد مردم در برابر فرهنگ ایثار و شهادت را انتقال آن به نسل‌های آینده دانست و متذکر شد: بیشتر از سخت افزار باید به نرم افزارهای دفاع مقدس شامل تاریخ شفاهی و توصیفی و کتب و فیلم و… توجه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید