اینترنشنال سعودی؛ بازوی جنگ اطلاعاتی موساد علیه ایران

اینترنشنال سعودی؛ بازوی جنگ اطلاعاتی موساد علیه ایران


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ «ایران اینترنشنال» یک شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی زبان است که از یک شبکه رادیویی و یک سایت خبری هم بهره می‌برد. این شبکه که در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ همزمان با دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران آغاز به کار کرد در ابتدا غیرمستقیم و در ادامه راه خود تا امروز به‌صورت مستقیم توسط حکومت عربستان سعودی اداره و حمایت و پشتیبانی مالی می‌شود.

این شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای فارسی زبان که ادعای نخستین شبکه خبری ۲۴ ساعته فارسی را هم دارد در لندن مستقر است و با بخش‌های مختلف خبری، تحلیلی به زعم خود سعی می‌کند تا بر تحولات داخل ایران تاثیر بگذارد.

البته همانگونه که واضح و روشن است خط فکری هر رسانه بی‌شک در ارتباط با بودجه‌ای است تداوم فعالیت آن رسانه را تضمین می‎کند و از این روی با توجه به اینکه بودجه شبکه ایران اینترنشنال با واسطه «سعود القحطانی» و توسط «محمد بن سلمان» تامین می‌شود به‌طور حتم سیاست‌های اصلی و کلی این شبکه خبری مطابق با نظر و خواست و اراده حاکمان عربستان سعودی است.

اما نکته جالب و قابل تامل اینجاست که شبکه «ایران اینترنشنال» از زمان تاسیس تا امروز به هیچ عنوان در مورد منابع مالی خود دست به شفاف‌سازی نزده است که این موضوع شائبه وابستگی آن به یکی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان سعودی را بیش از پیش تقویت می‌کند.

از طرف دیگر با توجه به سیاست خبری و رویکردی که این شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان تا امروز داشته خیلی واضح و مشخص در تمامی اخبار و خبررسانی‌های خود، ضمن اینکه جانب «رژیم صهیونیستی» و اخبار و رویداد‌های مرتبط با این رژیم اشغالگر را گرفته اینگونه برداشت می‌شود که توسط رژیم صهیونیستی به‌عنوان ابزاری در جنگ اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته موضوعی که این شائبه را در اذهان مردم و کارشناسان حوزه خبر و رسانه تقویت می‌کند که موساد از شبکه «ایران اینترنشنال» به‌عنوان ابزاری برای جنگ‌های اطلاعاتی خود استفاده می‎کند، ارتباط گیری‎های متعدد و قابل توجه با کارشناسان رسانه‌ای فارسی زبان که در سرزمین‌های اشغالی حضور دارند است. ضمن اینکه عموما در تحلیل‌ها و گزارش‌هایی که این شبکه خبری از درگیری‌های ایران و رژیم صهیونیستی تهیه و پخش می‌کند به صورت واضح جانب این رژیم اشغالگر را می‌گیرد.

در این بین با توجه به روابط سیاسی و اطلاعاتی پنهانی که «ریاض» و «تل‌آویو» داشته و دارند و با سفر اخیر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به این دو کشور که سطوح روابط مخفی آن‌ها را بیش از پیش روشن و آشکار کرد اصلا بعید نیست که توصیه‌ها و سیاست‌های سران و مقامات «تل‌آویو» توسط مقامات عربستان سعودی به سردبیران و دبیران این شبکه خبری جهت تهیه و تولید گزارش‌های خبری دیکته شده باشد.

جانبداری شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال در انتخاب سوژه، انتشار اخبار و تهیه گزارش‌های تحلیلی و توصیفی آنقدر غیرحرفه‌ای و گل درشت بوده که صدای بسیاری از خبرنگاران و کارشناسانی که با شبکه‌های فارسی زبان معاند همکاری می‌کنند را هم درآورده است. در این میان «علی علیزاده» که مدتی در بی‌بی‌سی فارسی فعالیت می‌کرد و «نگار مرتضوی» خبرنگار شبکه فارسی زبان صدای آمریکا به‌طور رسمی منبع تامین بودجه این شبکه را «عربستان سعودی» معرفی کردند.

با توجه به تمامی موارد ذکر شده و بر اساس روابط پنهانی پادشاهی سعودی با سران و مقامات تل‌آویو و نوع خبررسانی و پوشش رویداد‌های خبری شبکه «ایران اینترنشنال» اینگونه می‌توان نتیجه‌گیری کرد که هم اکنون این شبکه سعودی فارسی زبان به ابزاری در دست موساد تبدیل شده که بخش مهم و قابل توجه از جنگ اطلاعاتی آن‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را از کانال و توسط این شبکه تلویزیونی طراحی و اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید