بازخوانی جنایت جنگی صهیونیست‌ها در بیمارستان «المعمدانی» غزه

هولوکاست بیمارستان «المعمدانی» غزه


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: رژیم صهیونیستی در دهمین روز پس از انجام موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده عملیات «طوفان‌الاقصی» و در شرایطی که ۹ روز از تحمیل جنگ غزه به مردم مظلوم و بی‌دفاع این باریکه می‌گذشت، بیمارستان «المعمدانی» غزه که محل اسکان آوارگان و مجروحان فلسطینی بود را مورد هدف و حمله خود قرار داد که در جریان آن بیش از ۵۰۰ نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند.

برای آشنایی بیشتر با این بیمارستان باید بدانیم که «المعمدانی» یک بیمارستان مسیحی قدیمی در غزه هست که توسط کلیسای اسقفی اورشلیم اداره می‌شده هست. این بیمارستان در سال ۱۸۸۲ توسط انجمن مبلغان کلیسای انگلستان ساخته شده بود.

حال بهتر هست که به واقعه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» بپردازیم. بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی و همچنین با توجه به اسناد و مدارک موجود، شدت حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» به حدی بود که تعداد شهدا بسیار بیشتر از رقم ۵۰۰ نفر اعلام شده و بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر هم تخمین زده شده بود. اما موضوع بسیار ناراحت‌کننده و تاثربرانگیز این بود که زنان و کودکان بیشترین تعداد قربانیان این جنایت و هولوکاست انسانی را تشکیل داده بودند.

موضوع مهم در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» غزه مرگ‌بار بودن این اقدام تروریستی بود. زیرا این جنایت ارتش «اسرائیل» آنقدر وحشتناک و غیرانسانی بود که دبیرکل سازمان ملل متحد به همراه بسیاری از کشور‌های جهان این کشتار را محکوم کرده و حتی در کشور‌های ایران، عراق و سوریه نیز عزای عمومی اعلام شد و حتی حوزه‌های علمیه ایران و عراق هم تعطیل شدند.

حال در این میان باید به گزارش مجاهدت از سازمان بهداشت جهانی توجه کنیم که بیمارستان «المامدانی» را آخرین و تنها مرکز درمانی نیمه عملیاتی در شمال غزه معرفی کرده بود. اما پس از این جنایت مشاهده کردیم که وزارت بهداشت غزه از سکوت جامعه جهانی در قبال جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غزه به شدت انتقاد کرد و آن را مصداق همراهی با این رژیم اشغالگر و نامشروع دانسته بود.

اما در پس این حمله اهداف و برنامه‌هایی دیگر نهفته هست که کمتر کسی به صورت کامل به آن توجه کرده هست. بر همین اساس، ایجاد رعب و ترس برای کوچاندن اجباری اهالی غزه از این شهر، نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی و جبران شکست ارتش «اسرائیل» در عملیات «طوفان‌الاقصی» از اهداف حمله ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» هست.

نکته دیگر که ثابت می‌کند ایالات متحده شریک جرم تمامی جنایات رژیم صهیونیستی هست، استفاده ارتش این رژیم از بمب‌های سنگین ساخت آمریکا به نام GBU-۳۸ در بمباران بیمارستان «المعمدانی» هست. بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، بمب GBU-۳۸ که مخرب‌ترین بمب از سری مهمات «حمله مستقیم مشترک» هست توسط ایالات متحده تولید شده و سپس در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده هست.

از طرف دیگر، پس از ۳۷۶ روز از آغاز جنگ غزه و پس از آن همه تجاوزات و سبعیت‌هایی که این رژیم اهریمنی در نوار غزه و لبنان انجام داد و همه جهان شاهد آن بودند، شکی نیست که نه تنها «اسرائیل» جنایتکار جنگی، بلکه آمریکا نیز شریک جرم این رژیم غاصب هست.

همچنین واقعیت دیگری که برملا شد این هست که رژیم صهیونیستی با انتقام از غیرنظامیان به ویژه مادران و کودکان تلاش می‌کند شکست خود را پس از «طوفان‌الاقصی» پوشش دهد. این در حالی هست که به فرموده مقام معظم رهبری این رژیم اشغالگر در جریان این عملیات دچار شکستی ترمیم ناپذیر شده که زمینه‌ساز فروپاشی و نابودی آن خواهد بود.

در پایان باید گفت که اگر به دنبال علل و عوامل حمله تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» غزه هستیم باید به عملیات «طوفان‌الاقصی» بازگردیم. در واقع باید بگوییم که حمله «اسرائیل» به این بیمارستان واکنشی به این عملیات موفقیت‌آمیز و غافلگیرکننده گروه «حماس» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و شکست ترمیم ناپذیر رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید