بازشماری آرای انتخابات شوراهای خوزستان تاکنون تغییری نشان نداده است

بازشماری آرای انتخابات شوراهای خوزستان تاکنون تغییری نشان نداده است



به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از ایرنا قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان شادگان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه بیان کرد: مصوبات رسیدگی به مشکلات شهرستان‌ها باید براساس جدول زمان‌بندی اجرایی شود.

وی ادامه‌داد: مشکلات بودجه‌ای ممکن است از عوامل اجرا نشدن مصوبات باشد؛ این درحالی است که از سه ماه پیش مهلت هزینه از محل اعتبارات سال ۱۳۹۹ در استان به اتمام رسیده و توزیع اعتبارات سال جاری طی هفته گذشته آغاز شده است.

استاندار خوزستان انتخابات را از دیگر عوامل تاثیرگذار در روند اجرایی شدن مصوبات در شهرستان‌ها دانست و اظهارداشت: انتخابات شورای شهر در استان خوزستان نسبت به دیگر استان‌های کشور از حساسیت بیشتری برخوردار بود.

وی افزود: براساس یک ذهنیت اشتباه برخی از نامزدها احساس می‌کنند به واسطه قومیت خود، امکان پیروزی آنها در انتخابات وجود داشته است.

سلیمانی دشتکی گفت: نامزدها باید توجه داشته باشند که از سوی دیگر، تعدد رقبا در انتخابات باعث شکسته شدن آرا می‌شود علاوه بر این در شهرهای بزرگ با همگرایی‌های پیش آمده در ائتلاف‌ها، لیست نامزدها عامل پیروزی شده است.

وی افزود: همانگونه که موفقیت لیست‌ها در انتخابات شوراها در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان و تبریز را شاهد بوده‌ایم این اتفاق در کلانشهر اهواز نیز مشاهده شد و از همین‌رو نمی‌توان ملاک پیروزی نامزدهای انتخابات شورای شهر را آرای قومیتی دانست.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در برخی از شهرهای دیگر نیز حساسیت‌های مختلفی در زمینه انتخابات به وجود آمده است، گفت: در همین راستا از استانداری خوزستان و همچنین بازرسی مرکز گروه‌هایی به عنوان بازرسان انتخابات تشکیل و به این شهرها اعزام شدند.

وی افزود: آبادان یکی از این شهرهایی بود که بعد از بازشماری‌های صورت گرفته، اخیرا نیز تایید انتخابات آن به صورت رسمی اعلام شده است.

سلیمانی دشتکی درخصوص انتخابات شورای شهر کلانشهر اهواز با بیان اینکه بازشماری آرا همچنان در حال انجام است، گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد براساس شمارش انجام شده تاکنون نتایج انتخابات شورای شهر اهواز تغییری نداشته است.

وی افزود انتظار می‌رود نامزدها بعد از اعلام نتایج انتخابات، آرای به دست آمده را پذیرفته و از مشارکت مردم در این دوره قدردانی کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه هیات‌های اجرایی و نظارت به منظور برگزاری سالم انتخابات شوراهای شهر تلاش‌ جدی داشته‌اند، اظهارداشت: به عنوان متولی برگزاری انتخابات، حق الناس همواره مورد توجه قرار گرفته است و اگر در جریان این انتخابات اشتباهی صورت رفته آن را خواهیم پذیرفت.

وی افزود: بررسی‌های صورت گرفته نشان داده، بازشماری‌های انجام شده حاکی از رعایت حق الناس و حفظ امانت بوده است.

سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد امسال به صورت همزمان برگزار شدند.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید